Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Targi alpejsko-karpackie w Millenium Hall

Opublikowano: 2015-11-09 09:15:12, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. Nowe miejsce ekspozycji, lepiej dobrani wystawcy, prelekcje i warsztaty bardziej konkretne niż w poprzednich latach.

Dawid Lasek. Fot.Dorota Zańko

Dawid Lasek. Fot.Dorota Zańko

 

- Przed nami kolejne Alpejsko - Karpackie Forum Współpracy. Czym będzie się różnić ta tegoroczna, czwarta już edycja tego wydarzenia od poprzednich?

 

Dawid Lasek, wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska, organizator Forum:

 

Przede wszystkim lokalizacją. W tym roku impreza ta odbędzie się w Hotelu Hilton Garden Inn Rzeszów, a nie jak do tej pory – w rzeszowskiej hali na Podpromiu. Uznaliśmy, że Forum, w szczególności w tej części targowej, należy nadać bardziej komercyjny charakter, bardziej marketingowy. Dlatego zdecydowaliśmy na współpracę z Millenium Hall. W tym centrum handlowym w sobotę (21 listopada 2015) będzie zorganizowana część targowa Forum, gdzie będzie można nabyć produkty karpackie, pochodzące z różnych części Karpat. Druga różnica jest taka, że bardziej rozbudowaliśmy część konferencyjno-panelową. Zaprosiliśmy na nią więcej ekspertów, będziemy prezentować podczas niej już konkretne rozwiązania w ramach Marki Karpackiej „Carpathia” i konkretne projekty na przyszłość. Takie, które będą kontynuowały działania podjęte w ramach projektu Alpejsko- Karpacki Most Współpracy, by zapewnić jego trwałość.

 

- To Forum jest też szczególne z tego względu, iż będzie podsumowywało ten właśnie wieloletni projekt pn. Alpejsko - Karpacki Most Współpracy, w ramach którego m.in. organizowane były te cztery edycje Alpejsko - Karpackiego Forum Współpracy. Co różni ten projekt od innych, chociażby tych finansowanychze środków UniiEuropejskiej?

 

On dał nam bardzo wiele nowych impulsów do rozwoju. Podsumowując ten projekt podczas Forum, będziemy chcieli pokazać też nowe kierunki, konkretne przedsięwzięcia, które będą budowane dzięki współpracy polsko-szwajcarskiej. Innymi słowy, chcemy nie tylko utrzymać rezultaty projektu, ale też bardzo intensywnie rozwijać alpejsko-karpacką współpracę, bo ona przynosi nam ogromne korzyści.

 

- Kto będzie wśród wystawców? W tym roku będzie ich mniej niż w poprzednich edycjach Forum…

 

Są to doskonale wyselekcjonowane podmioty, które są już gotowe, żeby wejść na rynek jako elementy Marki Karpackiej. Będą to różnego rodzaju producenci produktów regionach, lokalnych. Będą to także przedsiębiorcy reprezentujący różne destynacje w ramach Karpat, przedstawiciele wiodących w ramach Marki Carpathia miast karpackich z Polski, Słowacji, Ukrainy, Węgier i Rumunii. Ich prezentacji będzie towarzyszyć muzyka karpacka.

Przede wszystkim chcemy przetestować zdolności sprzedażowe naszych partnerów w ramach Marki Karpackiej Carpathia. To jest prapremiera działań, które chcemy na stale wpisać w kalendarz imprez karpackich – czyli taki jarmark, czy targ karpacki, który byłby takim miejscem, gdzie można z pierwszej ręki kupić produkty karpackie, takie których w normalnym obrocie nie można spotkać.

 

- Prelekcje podczas tegorocznej edycji Forum będą poświęcone przede wszystkim Marce Karpackiej Carpathia. Czego nowego, czego przełomowego możemy się spodziewać po tegorocznym Forum?

 

Przede wszystkim przyjadą nasi partnerzy ze Szwajcarii, którzy powiedzą, jak będzie funkcjonować przedstawicielstwo – Biuro Marki Karpackiej Carpathia na rynek swajcarki. To jest efekt mojego ostatniego wyjazdu do Genewy. Eksperci powiedzą, jak wprowadzać produkt Carpathia na rynek szwajcarski. To jest sprawa bardzo perspektywiczna i myślę, że warto się tym pochwalić. Drugą ważna sprawą jest to, że sprowadzamy dla dyrektorów muzeów karpackich prezesa Swiss Museums Pass, takiej fundacji, która opracowała i wdrożyła szwajcarski paszport muzealny, który okazał się znakomicie funkcjonującym mechanizmem kooperacyjnym oraz finansowym, który wspiera turystykę historyczno-kulturową. My chcemy na bazie tego - i tego będzie dotyczyć warsztat, który będzie prowadzony przez prezesa - zbudować karpacką kartę muzealną. Podsumowując, podczas tego Forum pokażemy, że projekty to coś więcej niż tylko wydane pieniądze i mile spędzony czas, ale w tym wypadku to inspiracja do dodatkowych działań o charakterze biznesowym i rozwojowym.

 

Rozmawiała Dorota Zańko

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij