Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Skanska prowadzi akcję edukacyjną w Tarnobrzegu

Opublikowano: 2015-09-18 19:31:27, przez: admin, w kategorii: Firmy

TARNOBRZEG. To już ósma edycja kampanii edukacyjnej.

Skanska prowadzi akcję edukacyjną w Tarnobrzegu

 

Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa, Babcia Jadzia – to od nich dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu dowiedzą się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy. Organizatorem akcji edukacyjnej promującej umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy, jest firma Skanska.

21 września br. o godz. 10.15, 11.10 w Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu odbędą się dwa spotkania w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Spotkania będą miały formę teatrzyku połączonego z piosenkami i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia będą uczyć najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkania wszyscy uczniowie otrzymają opaski odblaskowe.

Od kilku lat Skanska przeprowadza akcję w szkołach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów. Aktualnie Skanska remontuje skrzyżowanie ul. Sikorskiego w Tarnobrzegu, a teren inwestycji obejmuje bezpośrednie sąsiedztwo wspomnianej placówki.  

Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 7 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ponad 100 tys. dzieci. - W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii - mówi Agnieszka Kotela, lokalna koordynatorka akcji „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – W szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci. Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem.  

Według danych Komendy Głównej Policji w 2014 r. miało miejsce 34 970 wypadków drogowych, w których 2 413 dzieci w wieku 7-14 lat odniosło obrażenia, a 50 poniosło śmierć. Do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Najczęstsze przyczyny to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle.

Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Agnieszka Kotela ze Skanska. - W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij