Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Asseco wdrożyło system bilingowy w Tauronie

Opublikowano: 2015-07-21 10:39:29, przez: admin, w kategorii: Firmy

KATOWICE, RZESZÓW. W Grupie Tauron zakończyło się przeniesienie bazy danych do centralnego systemu bilingowego. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań na polskim rynku i jeden z największych systemów bilingowych w Europie.

Asseco wdrożyło system bilingowy w Tauronie

 

Dane 4,4 mln klientów wraz z trzyletnią historią przeniesione zostały z 12 rozproszonych systemów źródłowych do centralnego systemu bilingowego AUMS EDO. Zawiera on m.in. umowy, rozliczenia, finanse, windykację, raportowanie oraz współpracę z elektronicznym Biurem Obsługi Klienta.

 

– Baza danych Grupy Tauron obsługuje około 5,4 mln klientów i jest największą na polskim rynku energetycznym – to również 3,5 TB danych i 4,6 mln faktur generowanych miesięcznie. Obsługa tak dużych wolumenów danych wymaga zastosowania technologii najwyższej, światowej klasy – mówi Katarzyna Rozenfeld, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. handlowych.

 

Dane klientów zostały przeniesione do AUMS EDO w pięciu transzach, z których największa liczyła 1,2 mln klientów. Dla każdej transzy dopuszczalny czas przestoju systemu produkcyjnego w trakcie rozruchu i migracji wynosił maksymalnie dwie doby.

 

– Podczas realizacji każdej transzy do systemu dodawanych było średnio kilkuset nowych użytkowników rozsianych w kilkunastu miejscach, dziesiątki drukarek, ogromna liczba końcówek terminalowych i profili uprawnień – mówi Paweł Piwowar, wiceprezes Asseco Poland. – Ta ogromna operacja logistyczna była realizowana pod dużą presją czasu i wymagała pełnego zaangażowania obu stron.

 

Prace projektowe nad centralizacją systemu bilingowego rozpoczęły się dwa lata temu. Przedsięwzięcie podzielono na pięć etapów, z czego trzy zostały wykonane w ubiegłym roku, a dwa pozostałe w pierwszym półroczu 2015 r. Podział taki pozwolił m.in. na zminimalizowanie ryzyka zaburzenia obsługi klientów. Dodatkowo podczas migracji, nawet w momencie rozruchu systemu, nie mogła być przerwana przedpłatowa sprzedaż energii. W związku z tym powstała baza pośrednia, która następnie została zsynchronizowana z bazą produkcyjną. W ciągu 48 godzin baza produkcyjna musiała zostać zasilona danymi średnio 800 tys. klientów. W tym czasie wykonywane były wszystkie zadania związane z konfiguracją i przygotowaniem systemu, tak aby po upływie wyznaczonego terminu w pełni podjął pracę.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij