Urzędnik ds. informacji publicznej
RZESZÓW.

Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)
ORA-K.2110.72.2025
Prezydent Miasta Rzeszowa
ogłasza nabór
na wolne stanowisko pracy
Podinspektor
w Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich
(Oddział Informacji Publicznej)
Urzędu Miasta Rzeszowa
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- wymagany profil: prawo lub administracja,
- co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w jednostce sektora finansów
publicznych,
- kandydat musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, korzystać z pełni
praw publicznych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe:
- praktyczna znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o pracownikach
samorządowych, o finansach publicznych, o dostępie do informacji publicznej wraz
z Rozporządzeniem w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej, o otwartych danych
i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, o ochronie danych
osobowych, oświadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Kodeks postępowania
administracyjnego,
- praktyczna znajomość aktów wykonawczych do ww. ustaw,
- umiejętność analizowania i praktycznego zastosowania przepisów prawa,
- bardzo dobra znajomość funkcjonowania samorządu terytorialnego, w tym miasta
Rzeszowa,
- umiejętność tworzenia i redagowania pism urzędowych,
- łatwość operowania słowem pisanym i kreowanie wypowiedzi,
- biegła znajomość obsługi Microsoft Office (Word, Excel, Outlook),
- dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole, kreatywność,
dyspozycyjność, umiejętność rozwiązywania problemów pojawiających się
w trakcie załatwiania spraw, wysoka kultura osobista, odporność na stres.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej trybie
wnioskowym oraz realizacja zadań wynikających z ustawy o ponownym
wykorzystywaniu informacji sektora publicznego,
- bieżąca analiza zagadnień prawnych dotyczących spraw prowadzonych w wydziale
oraz stosowanie ich w praktyce,
- przygotowanie projektów pism urzędowych, w tym m.in.: decyzji administracyjnych,
uchwał, zarządzeń lub innych dotyczących zakresu działania wydziału,
- sporządzanie okresowych sprawozdań, raportów,
- zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów i przepływ informacji w wydziale,
- zarządzanie dokumentacją w wydziale za pośrednictwem elektronicznego obiegu
dokumentów,
- archiwizacja dokumentów.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- zakres obowiązków na tym stanowisku wymaga wykorzystania sprzętu biurowego
oraz komputerowego.
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik
zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu
osób
niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kserokopia dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz innych dokumentów
o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe
(świadectwa pracy, aktualne zaświadczenia),
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za
umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe, oraz oświadczenie o pełnej zdolności do czynności
prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym
podpisem oraz bieżącą datą.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie urzędu osobiście lub pocztą na
adres urzędu – Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów, w zamkniętych
kopertach z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Centrum Kontaktu
i Spraw Obywatelskich (Oddział Informacji Publicznej) Urzędu Miasta Rzeszowa, w terminie
do dnia 21 lipca 2025 r.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej (http://bip.erzeszow.pl/) oraz na tablicy ogłoszeń w Ratuszu, adres – Rynek 1,
35- 064 Rzeszów.
Wymagane dokumenty: list motywacyjny i CV powinny być opatrzone własnoręcznym
podpisem.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1,
35-064 Rzeszów,
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy poprzez e-mail iod@erzeszow.pl lub
pisemnie na adres administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na
podstawie Art. 221 Kodeksu Pracy i ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach
samorządowych oraz na podstawie Pani/Pana zgody w zakresie podanych danych
osobowych wykraczających poza unormowane przepisami prawa.
4. Odbiorcami będą osoby zapoznające się z wynikami naboru na stronie BIP Urzędu Miasta
lub tablicy ogłoszeń.
5. W przypadku zatrudnienia w wyniku naboru dane osobowe Pani/Pana będą
przechowywane w aktach osobowych przez okres 10 lat. Dane osobowe pozostałych
kandydatów przechowywane będą przez okres 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury
naboru, a następnie dokumenty zawierające te dane zostaną komisyjnie zniszczone.
6. Posiada Pani/Pan prawo do:
a. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
c. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
d. cofnięcia zgody w zakresie w jakim została wyrażona,
e. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2,
00- 193 Warszawa).
7. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu
pracy i ustawy o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć
w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.