Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w szkole
RZESZÓW.

Fot. pixabay/CC0
Dyrektor Zespołu Szkół Agroprzedsiębiorczości im. M. Kopernika w Rzeszowie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – główny księgowy
1. Nazwa i adres jednostki:
Zespół Szkół Agroprzedsiębiorczości
im. M. Kopernika w Rzeszowie
ul. Miłocińska 75
35-232 Rzeszów
2. Określenie stanowiska urzędniczego: Główny księgowy
3. Liczba lub wymiar etatu: 1/1
4. Kandydat powinien spełniać następujące wymagania:
⎯ Niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia warunki określone w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DZ.U. 2024. 1530): Głównym księgowym, z zastrzeżeniem ust. 9, może być osoba, która:
1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że
odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od
posiadania obywatelstwa polskiego;
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi
gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu
terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do
wykonywania obowiązków głównego księgowego;
5) spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia
zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia
podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co
najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego
prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. stan
zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku,
e) ma nieposzlakowaną opinię,
f) posiada umiejętność obsługi komputera w zakresie: programy księgowe, pakiet
biurowy, poczta elektroniczna, Internet.
⎯ Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
1) znajomość regulacji prawnych z zakresu Karty Nauczyciela, Kodeksu Pracy, ustawy
o finansach publicznych, o rachunkowości, przepisów oświatowych i samorządowych,
2) znajomość przepisów podatkowych, płacowych, związanych z podatkiem VAT, PFRON,
ZUS,
3) znajomość sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowych, deklaracji VAT,
4) znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach samorządu terytorialnego, planu
kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej i dyscypliny finansów
publicznych,
5) znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej,
6) umiejętność obsługi programów: VULCAN, Płatnik, System Informacji Oświatowej -
SlO,
7) dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
8) zdolności organizacyjne, komunikatywność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność
⎯ Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) obsługa finansowo-księgowa jednostki,
2) dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad
wykonywania budżetu ora innymi będącymi w dyspozycji szkoły, sporządzanie i kontrola
realizacji planów dochodów i wydatków prowadzonych dla poszczególnych kont
syntetycznych działalności podstawowej i prowadzenie analityki dla poszczególnych
podzespołów kont,
3) uzgadnianie księgowości analitycznej z syntetyczną w ustawowych terminach,
4) nadzór nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów,
5) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
6) sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych,
7) prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży VAT oraz sporządzanie deklaracji JPK VAT-7,
8) kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
9) rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych,
10) kompletowanie dokumentów finansowo księgowych
⎯ Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV),
2) list motywacyjny,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
4) kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje
i umiejętności (jeśli kandydat takie posiada),
5) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o braku
ograniczeń w korzystaniu w pełni z praw publicznych,
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego
7) klauzula informacyjna dla kandydata,
8) Wzory oświadczeń oraz klauzula informacyjna dla kandydata stanowią załącznik
do niniejszego ogłoszenia.
⎯ Warunki pracy na stanowisku:
1) praca przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym,
2) praca w budynku Zespołu Szkół Agroprzedsiębiorczości w Rzeszowie,
3) praca w godzinach 7.15 – 15.15,
4) praca w zespole,
5) codzienny kontakt telefoniczny.
⎯ Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W marcu 2025 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik
zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół Agroprzedsiębiorczości
w Rzeszowie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
⎯ Do składania dokumentów zachęcamy także osoby niepełnosprawne.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w sekretariacie Zespołu Szkół
Agroprzedsiebiorczości w Rzeszowie ul. Miłocińska 75 lub za pośrednictwem poczty,
w zamkniętej kopercie formatu A4 oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do
korespondencji, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko – Główny księgowy w Zespole
Szkół Agroprzedsiębiorczości w Rzeszowie” w nieprzekraczalnym terminie do dnia
12.05.2025 r., do godziny 14.00
Aplikacje, które wpłyną powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie lub drogą elektroniczną
poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Oferty niewykorzystane w naborze zostaną zniszczone, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej (www.bip.erzeszow.pl).
Ogłoszenie o naborze opublikowano w BIP
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACYJNYM
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) informujemy, że:
1. Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, jest Zespół Szkół Agroprzedsiębiorczości,
ul. Miłocińska 75, 35-232 Rzeszów, reprezentowany przez Dyrektora Szkoły.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest poprzez adres e-mail:
iod3@erzeszow.pl lub pisemnie na adres administratora danych.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego,
na podstawie:
a) Art.6 ust.1 lit. c) RODO – w zakresie wskazanym w art.22 ustawy z 26 czerwca 1974 r.
Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
a także – w przypadku kandydatów na stanowisko nauczyciela – w zakresie wskazanym
w art. 10 ust 5, ust. 8a ust. 8b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 Karta nauczyciela
b) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed
zawarciem umowy.
c) w pozostałych przypadkach - na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych
w zakresie i w celach określonych w treści zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a)
oraz/lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
4. Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub stosownej umowy
z administratorem.
5. Okres przechowywania danych osobowych:
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego
zostały zebrane -rekrutacji, a po czasie rekrutacji zostaną usunięte.
6. Prawa osób, których dane dotyczą:
Przysługuje Pani/Panu ma prawo do:
a) dostępu do danych osobowych i ich poprawiania (sprostowania) – na zasadach
przewidzianych w art 15 i 16 RODO;
b) żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym – art. 17
RODO), w przypadku gdy:
− dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób
przetwarzane;
− osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej
przetwarzania danych;
− osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych
osobowych;
− dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;
− dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisów prawa;
c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych – na zasadach przewidzianych w art.
18 RODO;
d) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – na zasadach
przewidzianych w art 21 RODO;
e) wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych
osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa), w sytuacji uznania, że podczas przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych Administrator naruszył przepisy RODO,
7. Inne informacje:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22
kodeksu pracy i ustawy o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby
uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych
jest dobrowolne.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania
decyzji, ani nie będą profilowane. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator
przekaże dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych,
o każdym takim przypadku osoba, której dane dotyczą, zostanie wcześniej
poinformowana.
Do pobrania