Grupa Pro-Inwest opracuje projekt rozbudowy infrastruktury lotniska w Krośnie
KROSNO. Zanim miasto wyłoniło wykonawcę zadania, musiało zorganizować kilka przetargów. W końcu się udało.

Fot. lotniskokrosno.com
Powodem wcześniejszych przetargowych porażek była różnica pomiędzy kwotą szacunkowego kosztu (500 tys. zł) zadania a proponowanymi cenami, które nawet kilkukrotnie przewyższały limit wydatków. Ostatecznie miasto będzie musiało dopłacić, ale już nie tak dużo. Grupa Pro-Inwest z Brzozowa wyceniła bowiem swoją ofertę na 783 630 zł (cena najdroższej oferty wynosiła aż 2 2 201 700 zł).
Przypomnijmy, miasto chce przekształcić swoje lotnisko w Ponadregionalne Centrum Szkolenia Lotniczego. Program funkcjonalno-użytkowy planowanej przebudowy infrastruktury lotniska jest już oczywiście gotowy.
Planowane zmiany w infrastrukturze mają pomóc m.in. w dostosowaniu lotniska w Krośnie do wymagań lotniska o kodzie referencyjnym 3C. To zaś umożliwić ma tam m.in. prowadzenie szkoleń lotniczych na samolotach jedno- i wielosilnikowych (kilkoma jednocześnie), zapewnić miastu i okolicy możliwości korzystania z lotnictwa transportowego, dyspozycyjnego oraz lotów turystycznych oraz otworzyć lotnisko do korzystania przez lokalny biznes.
Rozbudowa podzielona została na kilka etapów (ostatecznie zakres zamówienia został jednak nieco ograniczony).
Zamówienie dotyczy głównie „rozbudowy drogi startowej do łącznej długości 2000 m wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz rozbudową dróg kołowania, sieciami i instalacjami”. (...) Zakres opracowania nie będzie obejmował „elementów zawartych w PFU w zakresie: płyty postojowej PPS 1, płyty postojowej PPS 2 i rozbudowy dróg kołowania DKE i DKF”.
Miasto chciałoby dysponować dokumentacją po 14 miesiącach.
.