Trwa betonowanie estakady na budowie Wisłokostrady
RZESZÓW. Kilkadziesiąt godzin ciągłej pracy, 20 ciężarówek dostarczających cały czas beton z dwóch wytwórni, zaangażowane dwie duże brygady pracowników. Tak wygląda betonowanie estakady, która jest częścią Wisłokostrady.

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Budowa Wisłokostrady to największa inwestycja drogowa Rzeszowa ostatnich lat. Jej wartość to aż 184 mln zł. Nowa droga, o długości ponad 2 km, połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka i ul. Siemieńskiego.
Wisłokostrada to nie tylko budowa samej drogi, ale także kilku dużych obiektów inżynierskich. Pierwszym z nich jest nowy, ponad 80-metrowy most Załęski, który powstaje w miejscu starej, wąskiej przeprawy. Drugim jest potężna estakada nad torami kolejowymi. Ten obiekt składa się z dwóch niezależnych konstrukcji o długości całkowitej 373,69 m - nitka lewa oraz 270,74 m – nitka prawa. Kolejnymi są most na rzece Młynówce oraz mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich.
W środę na budowie Wisłokostrady rozpoczęło się betonowanie lewej nitki estakady.
– To duże przedsięwzięcie. Kilkadziesiąt godzin ciągłej pracy, samochody dowożące cały czas beton, zaangażowane dwie betoniarnie. Najważniejsze jest to, że wszystko podczas tej operacji idzie bardzo sprawnie i przybliża nas do szybszego oddania do użytku Wisłokostrady – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, który w czwartek był na budowie drogi.
Zgodnie z zapisami przetargu inwestycja zakończyć się ma w maju 2026 roku. Ale w związku z tym, że prace są prowadzone bardzo sprawnie i szybko, niewykluczone jest, że budowę uda się zakończyć do końca tego roku. Jeszcze szybciej, bo prawdopodobnie w połowie tego roku, mogą zostać oddane do użytku Most Załęski i nowe rondo na ul. Ciepłowniczej.
Długość betonowanej estakady - 270,74 m
Ilość betonu, który zostanie wbudowany – 3 208 m sześc.
Ilość stali zbrojeniowej - 590 091,9 kg