Aż dziewięć ofert na rewitalizację linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło-Nowy Zagórz
PODKARPACKIE. Inwestycja będzie finansowana przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
![test Fot. ilustracyjne (PKP PLK)](https://gospodarkapodkarpacka.pl/img/dynamic/large/51927.jpg)
Fot. ilustracyjne (PKP PLK)
Wyłoniony wykonawca będzie musiał zrealizować całe przedsięwzięcie w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
„Zakres podstawowy planowanej inwestycji obejmuje: zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych dla linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz (od km 47 do km 69,2) w zakresie układu torowego wraz z rozjazdami oraz odwodnieniem, podtorza kolejowego, geologii, geotechniki, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo - drogowych i przejść, dróg kołowych, obiektów obsługi podróżnych i małej architektury, obiektów i budynków służących prowadzeniu ruchu kolejowego, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki do 1 kV, elektroenergetyki LPN, teletechniki i telekomunikacji, branży sanitarnej, ochrony środowiska, usuwania kolizji z sieciami zewnętrznymi i wewnętrznymi, rozbiórki i likwidacji infrastruktury, wycinki drzew i krzewów”.
Do tego zamówienie obejmuje kilka dodatkowych opcji (szczegóły w dokumentacji przetargowej na platformie zakupowej PKP PLK)
Oferty w przetargu PKP PLK otworzyło 30 stycznia. Na sfinansowanie podstawowego zakresu inwestycji spółka chciałaby przeznaczyć 243 651 090 zł.
Zaproponowane ceny: konsorcjum Budimex i Budimex Kolejnictwo z Warszawy, SBM z Wrocławia - (całe zamówienie wraz z opcami) - 1 511 039 732 zł (zakres podstawowy - 475 255 517 zł); Strabag z Pruszkowa - 1 482 690 602 zł (396 013 899 zł); PORR z Warszawy - 1 283 854 320 zł (285 293 381 zł); konsorcjum ZUE i Duna Polska z Krakowa - 1 219 396 220 zł (267 057 587 zł); Trakcja z Warszawy - 1 576 887 010 zł (365 750 459 zł); konsorcjum Mirbud ze Skierniewic i Transkol z Kielc - 1 312 087 940 zł (291 570 909 zł); Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktuy Kolejowej w Krakowie - 1 497 007 579 zł (480 499 698 zł); konsorcjum Track Tec Construction z Wrocławia i Intop Warszawa - 1 486 945 648 zł (357 274 078 zł) oraz Intercor S z Zawiercia - 1 553 989 337 zł (455 802 736 zł).
Cała inwestycja miałaby potrwać 52 miesiące.