Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Dni Funduszy Europejskich w Podkarpackim Centrum Innowacji
Wesołych Świąt życzy Smak Górno

GDDKiA powtórzy przetarg na Koncepcję Programową dla II etapu budowy obwodnicy Sanok

Opublikowano: 2021-02-05 09:52:32, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, SANOK. Można się było tego spodziewać. Żadna z ofert nie zmieściła się w przyjętym limicie cenowym.

Fot. gddkia.gov.pl

Fot. gddkia.gov.pl

 

Samo to być może nie byłoby aż takim problemem, GDDKiA nieraz przecież dokłada nieco grosza, aby rozstrzygnąć przetarg. Jednak tu różnica między szacunkowymi kosztami a ceną najkorzystniejszej oferty była aż dwukrotna. Oferta firmy „Highway” z Gdańska wyceniona była bowiem na 1 924 876 zł, podczas gdy przyjęty limit wynosił 881 025 zł.

 

W przetargu tańszych ofert nie brakowało (w sumie wpłynęło ich osiem), jednak po analizie jako „najkorzystniejsza” ostała się właśnie ta złożona przez gdańską spółkę.

 

Przetarg dotyczył wykonania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy obwodnicy Sanoka - etap II w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.

Inwestycja posiada już decyzję środowiskową. Koncepcja miała doprecyzować wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawić wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Jej celem miało być również umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu projektu budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji oraz uściślić zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.

Przeznaczona do zaprojektowania a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi o długości ok. 3 km, w tym: 1 km rozbudowy istniejącej DK84, 2 km budowy nowego odcinka drogi, budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond), budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, budowę 2 mostów, budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej, budowę oświetlenia drogowego i zagospodarowanie terenu zielenią.

Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie miasta Sanoka biegnie przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddanie do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etapu obwodnicy Sanoka pozwoliło na wprowadzenie ruchu tranzytowego na DK28 z kierunku Krosna do DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. Budowa II etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.

GDDKiA zapowiada ogłoszenie nowego przetargu jeszcze w lutym.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij