GDDKiA powtórzy przetarg na Koncepcję Programową dla II etapu budowy obwodnicy Sanok
RZESZÓW, SANOK. Można się było tego spodziewać. Żadna z ofert nie zmieściła się w przyjętym limicie cenowym.

Fot. gddkia.gov.pl
Samo to być może nie byłoby aż takim problemem, GDDKiA nieraz przecież dokłada nieco grosza, aby rozstrzygnąć przetarg. Jednak tu różnica między szacunkowymi kosztami a ceną najkorzystniejszej oferty była aż dwukrotna. Oferta firmy „Highway” z Gdańska wyceniona była bowiem na 1 924 876 zł, podczas gdy przyjęty limit wynosił 881 025 zł.
W przetargu tańszych ofert nie brakowało (w sumie wpłynęło ich osiem), jednak po analizie jako „najkorzystniejsza” ostała się właśnie ta złożona przez gdańską spółkę.
Przetarg dotyczył wykonania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy obwodnicy Sanoka - etap II w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
Inwestycja posiada już decyzję środowiskową. Koncepcja miała doprecyzować wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawić wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Jej celem miało być również umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu projektu budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji oraz uściślić zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.
Przeznaczona do zaprojektowania a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi o długości ok. 3 km, w tym: 1 km rozbudowy istniejącej DK84, 2 km budowy nowego odcinka drogi, budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond), budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, budowę 2 mostów, budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej, budowę oświetlenia drogowego i zagospodarowanie terenu zielenią.
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie miasta Sanoka biegnie przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddanie do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etapu obwodnicy Sanoka pozwoliło na wprowadzenie ruchu tranzytowego na DK28 z kierunku Krosna do DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. Budowa II etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
GDDKiA zapowiada ogłoszenie nowego przetargu jeszcze w lutym.