Nowy Styl przejął turecką spółkę TCC
KROSNO. Producent mebli rozwija sieć dystrybucji na dużym i rozwijającym się rynku.
Fot. Nowy Styl
Istniejąca od 1985 roku TCC The Chair Company, z siedzibą w mieście Bursa w Turcji, zajmuje się produkcją i dystrybucją krzeseł biurowych, audytoryjnych, kinowych i stadionowych. Spółka ma bardzo ugruntowaną pozycję na tureckim rynku. Swoją sprzedaż prowadzi poprzez sieć ponad 60. dilerów w Turcji, eksportuje również do Nigerii oraz krajów Afryki Północnej. Jej obszar działania obejmuje przede wszystkim sektor projektowy, firma obsługuje m.in. banki i firmy finansowe, tureckie linie lotnicze oraz instytucje rządowe. Od wielu lat jest również dystrybutorem produktów marki Grammer Office, należącej do Grupy Nowy Styl.
- Kupując połowę udziałów w spółce o mocnej lokalnej pozycji, osiągającej niemal 7 mln euro przychodów rocznie, otwieramy przed sobą możliwości lepszego dotarcia do kolejnych perspektywicznych rynków zbytu – komentuje Rafał Chwast, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy Nowy Styl. - Łączymy tym samym model długofalowego inwestowania we własne portfolio, z pozyskiwaniem udziałów poprzez zakup marek już świetnie prosperujących. Pozwala to agresywnie zwiększać sprzedaż i elastycznie dopasowywać się do lokalnej specyfiki.
W 2011 roku Grupa Nowy Styl przejęła pierwszą niemiecką firmę – Sato Office (marka Grammer Office) producenta zaawansowanych ergonomicznie foteli biurowych z opatentowanymi mechanizmami. W 2013 roku kupiła niemiecką spółkę Rohde & Grahl, która posiada znaczne udziały w rynkach niemieckim i holenderskim. To ostatnie przejęcie pozwoliło Grupie Nowy Styl na znaczne wzmocnienie swojej pozycji na rynku niemieckim, który stał się zarazem największym pojedynczym rynkiem Grupy, oraz na mocne zaistnienie na trudnym rynku krajów Belgii, Holandii i Luksemburgu.
Obecnie ponad 85% jej sprzedaży trafia na eksport do ponad 100 krajów na całym świecie, natomiast przychody ze sprzedaży sięgają 276 mln euro. Firma to jednak nie tylko produkcja, ale przede wszystkim międzynarodowa własna sieć dystrybucyjna, w tym. m.in. 19 departamentów sprzedaży na całym świecie (na wszystkich najważniejszych rynkach europejskich a także w Stanach Zjednoczonych i Zjednoczonych Emiratach Arabskich), czyli własnych lokalnych struktur sprzedaży, zatrudniających lokalnych menedżerów i pracowników, zajmujących się dystrybucją produktów grupy na lokalnych rynkach. Oferta rozwiązań oferowanych przez grupę prezentowana jest w 15 showroomach m.in. w Warszawie, Londynie, Paryżu, Dusseldorfie, Monachium, Pradze, Bratysławie i Moskwie. Grupa posiada także kilkanaście zakładów produkcyjnych wyposażonych w najnowocześniejsze technologie, położonych w Polsce, Niemczech, na Ukrainie i w Rosji.