Sześciu chętnych na realizację II etapu rozbudowy drogi między Nową Dębą a Niskiem
PODKARPACKIE. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zarezerwował na to zadanie 141 214 094 zł.
Zamówienie PZDW składa się z dwóch zadań. To podstawowe dotyczy „Rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 872 na odcinku od skrzyżowania z DK 9 w Nowej Dębie do skrzyżowania z DK 77 w Nisku wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi - etap II”. Drugie jest już opcjonalne, a chodzi o budowę - w ciągu tej drogi - drogi dla rowerów na odcinku od miejscowości Kliny do miasta Niska.
Jak już wspomnieliśmy, o kontrakt walczy sześciu wykonawców. Dębickie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe wyceniło ofertę na 155 846 932 zł (zdanie opcjonalne 4 189 438 zł), firma Antex II z Lubyczy Królewskiej na 166 377 254 zł (opcja - 4 337 397 zł), Konsorcjum spółek PBI Infrastruktura i WMB z Kraśnika i Sandomierza na 174 855 625 zł (opcja - 3 296 704 zł), Strabag z Pruszkowa na 188 902 782 zł (opcja - 4 314 401 zł), Mota-Engil Central Europe z Krakowa na 199 178 239 zł (opcja - 3 999 296 zł), a Budimex z Warszawy na 201 676 889 zł (opcja -1 591 679 zł).
Zamówienie ma zostać zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj” i obejmuje m.in.: przebudowę nawierzchni drogi wojewódzkiej i jej poszerzenie do 7 m; wykonanie utwardzonych poboczy; rozbudowę skrzyżowań wraz z odcinkami wlotów dróg publicznych; budowę skrzyżowania i odcinka wlotu przyszłościowego połączenia drogi wojewódzkiej nr 872 z drogą wojewódzką 878; dowiązanie sytuacyjne rozbudowywanego odcinka do ul. Sandomierskiej w Nisku; przebudowę istniejących chodników i budowę nowych chodników oraz ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych; przebudowę istniejących zatok autobusowych i budowę nowych; budowę w Bojanowie miejsca do kontroli pomiarów nacisków osi i rzeczywistej masy całkowitej pojazdów; rozbiórkę istniejącego mostu na rzece Barcówka i budowę nowej przeprawy; przebudowę w Nisku przejazdu kolejowo-drogowego linii 68 Stalowa Wola - Rozwadów oraz przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zamówienie PZDW powinno być zrealizowane w 24 miesiące. Zadanie jest finansowane z programu: Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.