Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki płynnościowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Edulacka ekologiczna w ramach zadania Sadzenie drzew i krzewów miododajnych sposobem na ochronę bioróżnorodności w województwie podkarpackim

Radni PiS chcą zmian w organizacji ruchu w Rzeszowie.

Opublikowano: 2020-05-23 15:26:02, przez: admin, w kategorii: Polityka

RZESZÓW.

Fot. Adam Cyło

Fot. Adam Cyło

 

- Wnioski wypływające z „Ranking miast przyjaznych kierowcom” są niepokojące i pokazują jak wiele w Rzeszowie jest jeszcze do zrobienia, aby po mieście można było poruszać się sprawnie i bezpiecznie bez marnowania czasu w korkach. Nasz klub składał wiele ważnych propozycji, które miały na celu poprawić organizację ruchu w Rzeszowie. Zwracaliśmy m.in. uwagę na konieczność realizacji niektórych koniecznych inwestycji drogowych, optymalizowania funkcjonowania komunikacji miejskiej w zakresie taryf, cen biletów i przebiegu linii, poprawy użyteczności tablic informacyjnych zmiennej treści czy wprowadzenia we współpracy z ościennymi gminami biletu aglomeracyjnego i wspólnego rozkładu jazdy na terenie aglomeracji. Niestety władze miasta nie potrafiły z tych pomysłów skorzystać, pomimo tego, że mogłyby one znaczącą poprawić jakość komunikacji w Rzeszowie – wskazuje Marcin Fijołek, przewodniczący Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości.

 
Jak wskazują radni Prawa i Sprawiedliwości wśród badanych miast do 300 tys. mieszkańców w kategorii liczby kolizji od Rzeszowa gorzej wypadły tylko Katowice, natomiast w zakresie średniej prędkości poruszania się po mieście Rzeszów wspólnie z dwoma innymi miastami z najmniejszą liczbą punktów znalazł się na samym końcu.
 
- Rzeszów ciągle nie może doczekać się budowy kluczowych inwestycji drogowych takich jak Wisłokostrada czy wiadukt łączący Wyspiańskiego z Hoffmanową. Szczególnie powstanie tego drugiego połączenia staje się krytyczne ze względu na budowę przez samorząd województwa stacji serwisowej dla kolei aglomeracyjnej przy stacji Staroniwa. Na stałe obniży to przepustowość przejazdów przez tory na ul. ks. Jałowego i ul. Langiewicza i utrudni komunikację z osiedli Kotuli, Baranowka i Krakowska Płd. Bez zrealizowania wiaduktu w tamtym miejscu niska przyjazność miasta kierowcom udokumentowana przez „Oponeo” spadnie jeszcze bardziej – podkreśla Robert Kultys.
 
- Przemyślana polityka transportowa i inwestycyjna miasta decyduje o tym, czy organizacja ruchu i cały system transportu funkcjonuje sprawnie. Pora, aby władze miasta otworzyły się na pomysły, które również nasz klub proponuje i podjęły rzeczową dyskusję, ponieważ od jakości komunikacji w mieście zależy to, czy miasto utrzyma się na ścieżce wzrostu - wskazuje Waldemar Szumny.
 
 

Interpelacja w sprawie poziomu bezpieczeństwa komunikacyjnego w Rzeszowie oraz średniej prędkości pojazdów poruszających się po centrum miasta oraz na całym jego obszarze.
 
 
 
Pan Tadeusz Ferenc
Prezydent Miasta Rzeszowa
 
 
Szanowny Panie Prezydencie
 
 
Ranking miast przyjaznych kierowcom przygotowany przez uznany portal Oponeo.pl na rok 2020 wskazuje, że w kategoriach liczby kolizji i średniej prędkości poruszania się zarówno po centrum jak i na obszarze całego miasta, Rzeszów wypadł bardzo słabo. Powinno być to inspiracją do nowych działań miasta w dziedzinie komunikacji.
 
Klub Radnych Prawa i Sprawiedliwości wielokrotnie podejmował na forum Rady Miasta oraz poprzez interpelacje i kierowane do Pana wnioski temat poprawy sytuacji komunikacyjnej na terenie Miasta Rzeszowa. Zwracaliśmy m.in. uwagę na konieczność realizacji niektórych koniecznych inwestycji drogowych, optymalizowania funkcjonowania komunikacji miejskiej w zakresie taryf, cen biletów i przebiegu linii, poprawy użyteczności tablic informacyjnych zmiennej treści, czy wprowadzenia we współpracy z ościennymi gminami biletu aglomeracyjnego i wspólnego rozkładu jazdy na terenie aglomeracji. Działania te są szczególnie potrzebne ze względu na plany powstania stacji serwisowej RKA przy stacji Rzeszów Staroniwa, co mocno obniży przepustowość komunikacji pomiędzy śródmieściem a zachodnimi osiedlami miasta.
 
Niestety nasze propozycje nie doczekały się realizacji, mimo że mogłaby one realnie usprawnić system komunikacji w mieście. Konieczność zmian przez nas postulowanych potwierdziły także wspomniane na wstępie badania jakości ruchu prowadzone przez niezależne podmioty.
 
Mając powyższe na uwadze zwracamy się do Pana Prezydenta z pytaniem: jakie działania planuje Pan podjąć, aby zmniejszyć liczbę kolizji oraz usprawnić ruch samochodowy w zakresie poprawy średniej prędkości poruszania się po rzeszowskich ulicach?
 
Marcin Fijołek
 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij