Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

„Daj się oświecić” - akcja edukacyjna PGE

Opublikowano: 2016-07-23 15:27:23, przez: admin, w kategorii: Firmy

RZESZÓW. Jeden z czołowych sprzedawców prądu w Polsce uświadamia jak ważne jest czytanie umów, które podpisujemy.

„Daj się oświecić” - akcja edukacyjna PGE

 

Aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy. Tak wynika z badań, które były częścią akcji edukacyjnej przeprowadzonej przez PGE Obrót, spółkę zajmującą się sprzedażą energii w Grupie Kapitałowej PGE. Celem akcji było uświadomienie klientom technik jakimi posługują się nieuczciwi sprzedawcy energii elektrycznej.

 

W siedemnastu miastach w Polsce przeprowadzone zostały akcje edukacyjne, podczas których ankieterzy zapraszali przechodniów do udziału w konkursach z nagrodami. Konkursy sprawdzały czujność biorących w nich udział osób i prezentowały triki, którymi posługują się oszuści. Aby wziąć udział w konkursie, każdy chętny musiał podpisać regulamin, w którym kryły się niekorzystne zapisy. Osoby, które bez czytania podpisały dokument, otrzymały informację, że aby otrzymać nagrodę muszą wypełnić jeden z warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę. Wśród warunków znalazły się m.in. wykonanie 10 przysiadów z zamkniętymi oczami, zaśpiewanie piosenki, zatańczenie walca, wyrecytowanie kilku wersów inwokacji z „Pana Tadeusza” oraz skakanie na skakance. W taki sposób Grupa PGE uświadamiała klientom jak ważne jest czytanie regulaminów przed ich popisaniem.

 

W akcji wzięło udział 7815 osób, z czego aż 3294 podpisało dokumenty bez ich wcześniejszego przeczytania, zgadzając się tym samym na warunki zawarte w regulaminie. Wyniki wskazują, że aż 42 proc. badanych nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.

 

Akcja „Daj się oświecić” prowadzona była w miejscowościach, w których aktywność oszustów jest szczególnie nasilona: w woj. warmińsko-mazurskim (Ełk), w woj. podlaskim (Łomża, Białystok), w woj. świętokrzyskim (Kielce), w woj. mazowieckim (Radom, Pruszków, Przasnysz, Żyrardów, Legionowo), w woj. łódzkim (Tomaszów Mazowiecki), w woj. podkarpackim (Jarosław, Mielec, Rzeszów, Leżajsk) oraz w woj. lubelskim (Biała Podlaska, Zamość, Lublin).

 

Kampania PGE Obrót to reakcja na działania nieuczciwych sprzedawców energii podających się za „przedstawicieli zakładu energetycznego”.

 

Jak nie dać się oszukać?

 

zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,

sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,

dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,

uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,

sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,

upewnij się, że posiadasz kopię podpisanego dokumentu,

zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij