Castrol szkoli pracowników warsztatów samochodowych
PODKARPACKIE. Każdego roku firma Castrol podejmuje szereg inicjatyw, mających na celu wspieranie serwisów nieautoryzowanych. Najnowszym projektem są działania marketingowe prowadzone lokalnie. Obecnie trwa akcja na terenie województwa podkarpackiego, ale w tym roku obejmie kolejne regiony Polski.
Fot. Castrol
W ramach kampanii wszystkie niezależne warsztaty w wybranym regionie są odwiedzane przez terenowych doradców techniczno-handlowych, którzy prezentują najnowsze rozwiązania i technologie w zakresie środków smarnych, ofertę produktów Castrol oraz możliwości współpracy. Akcja pozwoli na budowanie bezpośrednich relacji, zwiększenie świadomości marki i przewagi konkurencyjnej oraz obecności marki Castrol w niezależnych punktach naprawczych. Do tej pory odwiedzono blisko 800 warsztatów w województwie podkarpackim, a w ponad 200 przeprowadzono szkolenia.
- Tego typu działania są bardzo przydatne. Sprzedawca może zaznajomić się z produktem i wyrobić sobie na jego temat opinię, dzięki czemu będzie umiał potem odpowiednio doradzić klientowi – mówi Ryszard Gwóźdź z warsztatu JBJ w Jarosławiu. - Klienci rzadko kiedy dysponują szczegółową wiedzą na temat olejów i zazwyczaj zdają się na doradztwo sprzedawcy.
Dlatego bardzo ważne jest, aby pracownicy stacji obsługi pojazdów posiadali możliwie szeroką wiedzę o olejach i silnikach, a także potrafili udzielić konsumentowi informacji na temat środków smarnych i doradzić mu najlepszy produkt do jego pojazdu. Badania przeprowadzone na zlecenie Castrol pokazały, że odpowiednio przeszkolony personel to klucz do sukcesu warsztatu samochodowego. Wśród cech pracowników szczególnie pożądana jest rzetelność i doświadczenie, a także umiejętność doradzenia klientowi oraz znajomość nowoczesnych technologii.
Oferta współpracy firmy Castrol z warsztatami niezależnymi jest dopasowana do potrzeb różnych serwisów, tak, aby każdy – bez względu na wielkość – mógł czerpać konkretne korzyści. Propozycją jest program Castrol Service Plus. W ramach projektu serwisy mogą skorzystać z propozycji łączącej w sobie zarówno wsparcie techniczne, szkolenia i rozwój mechaników, jak również atrakcyjny program lojalnościowy.
Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Castrol w sierpniu 2014 r. na grupie 509 kierowców samochodów, którzy odwiedzili nieautoryzowany warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy, oraz 151 właścicieli warsztatów, których działalność obejmuje przede wszystkim naprawy pojazdów.