Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki płynnościowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju
Nowe mieszkania przy ul. Czudeckiej w Rzeszowie

Tomasz Poręba pyta Komisję Europejską o sprzedaż PKP Energetyka

Opublikowano: 2015-08-02 20:25:27, przez: admin, w kategorii: Polityka

Europoseł Tomasz Poręba skierował do Komisji Europejskiej interpelację w sprawie sprzedaży spółki PKP Energetyka prywatnemu funduszowi.

Fot. PKP Energetyka

Fot. PKP Energetyka

 

Spółka PKP Energetyka działa na polskim rynku od 2001 roku i zatrudnia ponad 7000 osób. To spółka infrastrukturalna dostarczająca energię dla sektora kolejowego w Polsce oraz zawiadująca sieciami przesyłowymi i dystrybucji. Usługi obejmują m.in. utrzymanie oraz modernizację urządzeń sieci trakcyjnej. Spółka zarządza siecią energetyczną, która jest jednym z elementów infrastruktury kolejowej.

W interpelacji Tomasz Poręba przypomina, że PKP Energetyka zarządza krytycznymi elementami systemu - jest właścicielem większości podstacji średniego napięcia, służących do przetwarzania prądu przemiennego na stały 3000 V, którym zasilane są pociągi. "PKP Energetyka jest w posiadaniu urządzeń, które w myśl przepisów i dyrektyw unijnych zaliczane są do elementów infrastruktury kolejowej i mają bezpośredni wpływ na prowadzenie ruchu pociągów. PKP Energetyka S.A. jest jedyną firmą w Polsce, która ma takie urządzenia w sąsiedztwie linii kolejowych" - wskazuje europoseł PiS.

Tomasz Poręba podkreśla, że PKP Energetyka jest uwzględniona na liście MON obejmującej spółki istotne dla systemu obrony państwa.

- PKP Energetyka to ważne ogniwo w systemie energetycznym, który może mieć ogromne znaczenie w razie pojawienia się sytuacji kryzysowej. Oznacza to, iż  spółka to nie tylko gwarant sprawnego działania kolei w całym kraju, ale bezpieczeństwa Polski. Dlatego też bardzo trudno jest wycenić jej wartość - tłumaczy europoseł PiS.

Tomasz Poręba pyta Komisję Europejską, czy w świetle zapisów europejskiego prawa spółka o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa może zostać sprzedana prywatnemu funduszowi. Jednocześnie europoseł PiS pyta Komisję, czy taka transakcja może zagrozić pozyskiwaniu przez Polskę funduszy strukturalnych i europejskich na rozwój i modernizację infrastruktury kolejowej.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij