Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na rok 2026
PODKARPACKIE, KRAJ.

Fot. PKP IC
Ze stolicy Wielkopolski wyjadą dwie dodatkowe pary pociągów do Szczecina, dzięki wydłużeniu trasy składów: IC Koziołek (Lublin - Szczecin) oraz IC Ślązak (Przemyśl - Szczecin). Nowością w kierunku stolicy Polski będzie pociąg IC Kiliński relacji Poznań - Warszawa.
Dzięki wydłużeniu relacji pociągów IC Fredro oraz IC Konopnicka, które w aktualnym rozkładzie kursują z Warszawy do Wrocławia, od grudnia pojawią się dwa nowe bezpośrednie składy do Jeleniej-Góry. W kierunku Karkonoszy, do Szklarskiej Poręby będą jeździć codziennie pociągi IC Orzeszkowa i IC Karkonosze, które do tej pory kursowały tam tylko w wakacje i ferie zimowe.
Na lepszą ofertę mogą również liczyć mieszkańcy Chełma, do którego pojedzie pięć par połączeń (wzrost z trzech). Nowością będzie nocny pociąg IC Uznam Chełm - Świnoujście z grupą wagonów do Berlina. Pociąg zatrzyma się po drodze m.in. w: Lublinie, Warszawie, Łodzi czy Kaliszu.
W sezonie wakacyjnym do Pisza przez Szczytno i Ruciane-Nida pojedzie również IC Stańczyk (poza sezonem będzie kursował w rel. Szczecin - Olsztyn). Nowością na Suwalszczyźnie będzie skład IC Wigry rel. Szczecin - Wilno, który będzie zatrzymywał się po drodze m.in. w Poznaniu, Warszawie Białymstoku i Suwałkach. Dla mieszkańców Suwałk będzie to trzecie połączenie do stolicy, a czas podróży skróci się do rekordowych 3 godzin 34 minut.
PKP Intercity rozwija siatkę połączeń w kierunku zachodnim. Dzięki współpracy z Deutsche Bahn, liczba dalekobieżnych relacji wzrośnie z 11 do aż 17 par połączeń. W rozkładzie na sezon 2025/2026, Berlin i Warszawę przez Poznań będzie łączyć siedem par pociągów dziennych kursujących w równym takcie co dwie godziny. Natomiast do Berlina z Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry pociągi kursują w takcie co cztery godziny.
- nowy nocny pociąg IC Ursa z Przemyśla do Berlina pojedzie przez Rzeszów, Dębicę, Tarnów, Kraków, Katowice, Opole, Wrocław i Poznań. Druga grupa wagonów tego pociągu będzie kursować również m.in. z Chełma, Lublina, Warszawy, Łodzi, Sieradza i Kalisza.
- nowe pociągi z/do Lipska przekroczą granicę przez przejście graniczne Węgliniec - Horka. Do Lipska przez Wrocław dojadą pociągi z Krakowa (grupa wagonów od składu IC Chełmoński rel. Kraków - Świnoujście pod nazwą IC Saxonia) oraz z Przemyśla (grupa wagonów od składu IC Wyczółkowski rel. Przemyśl - Świnoujście pod nazwą IC Via Regia) zatrzymując się po drodze m.in. w Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie, Katowicach, Opolu, Wrocławiu.
Pociągi z Polski do Wiednia będą kursowały w równym takcie co 2 godziny (z jedną przerwą) co 4 godziny z Krakowa naprzemiennie z połączeniem z Warszawy przez Katowice. W rozkładzie 2025/2026 przewoźnik zainauguruje nowe połączenie IC Prater, które będzie kursować na trasie Kraków Główny - Wiedeń. Pociąg przejedzie m.in. przez Trzebinię, Oświęcim i Czechowice-Dziedzice, po czym skieruje się w stronę czeskiej granicy, gdzie zatrzyma się m.in. w Bohuminie oraz Ostrawie. Będzie to już czwarta para pociągów na trasie Kraków-Wiedeń.
- dzięki wydłużeniu trasy pociągu IC Danubius, mieszkańcy Poznania otrzymają możliwość bezpośredniego dojazdu do stolicy Austrii. Po drodze skład zatrzyma się m.in. w Lesznie i Wrocławiu. Warto podkreślić, że tak jak dotychczas skład IC Danubius prowadzić będzie również grupę wagonów do Krakowa. Nowością w zestawieniu tego pociągu będzie wagon gastronomiczny.
- pociąg IC Porta Moravica (rel. Graz - Kraków) zyska nową grupę wagonów jadących do Wrocławia. Będzie to połączenie stolicy Dolnego Śląska z kluczowymi austriackimi miastami. Na jego trasie znajdą się miasta: Wiedeń, Ostrawa, Bohumin, Racibórz, Kędzierzyn-Koźle czy Opole.
Od połowy grudnia pociągami PKP Intercity dojedziemy do Czech z Warszawy i Katowic (7 razy dziennie), z Krakowa (7 razy dziennie), z Wrocławia (6 razy dziennie), z Poznania (5 razy dziennie) oraz z Rzeszowa i Przemyśla (2 razy dziennie).
- nowością będzie pociąg IC Olza rel. Kraków - Praga, który rozpocznie kursowanie od czerwca. Skład zatrzyma się m.in. na stacjach Oświęcim, Czechowice-Dziedzice, Zebrzydowice czy Bohumin.
- zmieniona zostanie trasa nocnego pociągu IC Baltic Express, który od grudnia będzie dodatkowo zatrzymywał się na stacji Toruń Główny oraz Iława Główna, zapewniając bezpośrednie połączenie wymienionych miast z Pragą i Trójmiastem.
Podróżni skorzystają także z większej liczby połączeń na Litwę. Z 1 do 3 wzrośnie liczba pociągów na tej trasie. Do kursującego obecnie pociągu IC Hańcza z Krakowa do Wilna przez Warszawę, Białystok, Suwałki i Kowno dołączą nowe pociągi: IC Wigry (rel. Szczecin - Poznań - Warszawa - Białystok - Wilno) oraz IC Jaćwing (Suwałki - Wilno). Wszystkie połączenia będą realizowane z przesiadką przy jednym peronie w Mockawie na skład szerokotorowy kolei litewskich LTG Link.
Na odcinku Warszawa - Białystok pociągi pojadą bez zatrzymania na stacjach pośrednich. Dzięki temu czas przejazdu z Warszawy do Wilna skróci się o około godzinę.
W związku ze stale rosnącym zainteresowaniem przewozami pomiędzy Ukrainą i Polską, w nowym rozkładzie zostaną uruchomione trzy nowe połączenia. Przez przejście graniczne Dorohusk - Jagodin pojedzie skład z Chełma do Charkowa. Przez przejście graniczne Przemyśl/Medyka - Mostiska będą kursować dwa nowe pociągi z Przemyśla do Charkowa. Dzięki współpracy PKP Intercity z Ukrzaliznitsia, liczba kursów wzrośnie z 10 do 13 par, a połączenia będą równomiernie rozłożone w ciągu doby.







