Umowa na budowę połączenia ulic Warszawskiej z Krakowską w Rzeszowie wreszcie podpisana
RZESZÓW. Przetarg na wykonawstwo inwestycji wygrała firma Strabag. Całość prac będzie kosztować 262 222 962 zł.

Fot. Grzegorz Bukała/UM Rz
To największa inwestycja drogowa w Rzeszowie. Droga, która powstanie, będzie miała 4 km długości i połączy ul. Warszawską ze strefą przemysłową Dworzysko i dalej z ul. Krakowską. Częścią tego połączenia drogowego będzie wiadukt o długości ponad 300 m. Przebiegać będzie nad ul. Warszawską i dwoma liniami kolejowymi.
Koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy dla planowanej inwestycji opracowała poznańska firma Sweco Polska. Dokumentacja ta kosztowała blisko 2,5 mln zł.
Połączenie ma domknąć układ drogowy na północy miasta. Przyszła droga będzie kontynuacją tych, które zostały wybudowane w ciągu ostatnich lat - pomiędzy ulicami Rzecha i Lubelską, a następnie od ul. Lubelskiej do Warszawskiej.
Nowy etap trasy rozpocznie się na rondzie im. Władysława Bartoszewskiego, czyli tuż przed skrzyżowaniem ulic Krogulskiego i Warszawskiej. Stamtąd do Dworzyska poprowadzi dwujezdniowa trasa. Nad ul. Warszawską - jak już wspomnieliśmy - pobiegnie wiadukt. Trasa doprowadzi do ul. Technologicznej.
To oczywiście ogólny opis. Nie wspominamy tu o całej infrastrukturze oraz ścieżkach rowerowych, chodnikach, oświetleniu czy odwodnieniu i budowie np. zbiorników retencyjnych.
Inwestycja ma się zakończyć w maju 2029 r.






