Rozpoczęły się prace na odcinkach tras kolejowych Sandomierz-Chmielów i Sobów-Zbydniów
PODKARPACKIE. Efektem przebudowy torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych będą krótsze o kilkanaście minut i sprawniejsze podróże. Powstanie też 13 nowych peronów.
Całość przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmuje w sumie 66 kilometrów trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78) na odcinku Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Ocice-Padew. Prace powinny zakończyć się do II kwartału 2028 r.
-Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie wrócą na kolejne odcinki linii Padew-Chmielów i Sandomierz-Grębów. - mówi Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Początkowe roboty polegają głównie na rozbiórce starych szyn i podkładów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń elektroenergetycznych i sterowania ruchem kolejowym. Umożliwią one przygotowanie gruntu dla budowy nowej infrastruktury kolejowej, zapewniającej lepszy standard podróżowania. Wykonawca zgromadził na placu budowy konieczne materiały.
Budowa nowych torów wraz z siecią trakcyjną oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń zapewni podniesienie sprawności i bezpieczeństwa na trasach kolejowych Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Ocice-Padew. Zwiększy się prędkość maksymalna pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 110 km/h.
Ważnym efektem przedsięwzięcia będą zmodernizowane perony na stacjach i przystankach Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.
Finansowanie przedsięwzięcia zaplanowano w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
.










