Jak AI automatyzuje procesy w firmie? Chatboty, portale intranetowe, systemy ERP i inne rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję
Upowszechnienie się sztucznej inteligencji (AI) było ważnym krokiem w kierunku cyfryzacji i automatyzacji przedsiębiorstw. Dzięki temu, że rozwiązania AI stały się tak popularne, wiele firm zobaczyło, jak wiele mogą zyskać dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Co ważne, organizacje takie mogły przekonać się, że sztuczna inteligencja nie jest jedynie chwilowym trendem, a szansą na realne usprawnienie kluczowych procesów wewnętrznych. Do przedsiębiorców z każdej strony docierały bowiem informacje o zakończonych sukcesami wdrożeniach chatbotów, intranetów AI czy wykorzystujących sztuczną inteligencję systemów ERP i WMS. Liczne przykłady pokazywały, że automatyzacja jest możliwa w niemal każdym obszarze działania firmy, w tym między innymi w przypadku procesów związanych z:
-
sprzedażą,
-
obsługą klienta,
-
produkcją,
-
zarządzaniem magazynem,
-
marketingiem,
-
komunikacją wewnętrzną.
Zastosowanie rozwiązań opartych na AI w tych procesach pozwala na osiągnięcie wielu korzyści, w tym na podniesienie wydajności, minimalizację ryzyka błędów i redukcję kosztów.
Te benefity sztucznej inteligencji już teraz wykorzystuje wiele firm. Na coraz większą powszechność takich rozwiązań zwracają uwagę również eksperci:
Usprawnianie procesów wewnętrznych dzięki sztucznej inteligencji nie jest już wizją przyszłości, a rzeczywistością wielu firm. Na przestrzeni ostatnich lat wdrożyliśmy wiele rozwiązań (takich jak na przykład intranet firmowy) opartych na AI i nadal pracujemy nad tego typu projektami.
ekspert Ideo
Usprawnienie komunikacji wewnętrznej w firmie dzięki narzędziom AI
Jaki obszar działania przedsiębiorstwa warto jednak jako pierwszy zoptymalizować dzięki rozwiązaniom AI? Wiele firm stawia tu na procesy związane z komunikacją wewnętrzną. Implementacja kilku mechanizmów wykorzystujących sztuczną inteligencję pozwala bowiem na szybkie osiągnięcie znaczących efektów. Najlepszym przykładem takiego działania jest wdrożenie rozwiązań AI do portalu firmowego (intranetu dla pracowników).
Jak AI może wspierać działanie intranetu dla firmy?
Wykorzystanie portalu intranet do usprawniania komunikacji wewnętrznej już od dawna jest standardem dla wielu firm. Systemy takie zapewniają łatwy dostęp do informacji, zwiększają produktywność, pomagają unikać konfliktów i nieporozumień oraz ułatwiają budowanie kultury organizacyjnej. Korzyści zapewniane przez to rozwiązanie są więc naprawdę znaczące. Jak się jednak okazuje, rozbudowa systemu komunikacji wewnętrznej w firmie o funkcje AI może przynieść jeszcze więcej benefitów.
Z czego to wynika? Połączenie systemu komunikacji w przedsiębiorstwie z AI pozwala na automatyzację wielu rutynowych czynności. Ułatwia ono bowiem między innymi wyszukiwanie informacji, tworzenie treści do firmowego intranetu czy generowanie formularzy. Wspiera ono również analizę potrzeb i wyświetlanie rekomendacji. Dzięki AI w systemie intranetowym komunikacja staje się więc płynna, bardziej spersonalizowana, adekwatna i angażująca.
Funkcje oferowane przez AI w intranecie
Jakie konkretne funkcje optymalizujące komunikację wewnętrzną może jednak oferować intranet AI? Aby się tego dowiedzieć, przyjrzyjmy się wspieranemu przez sztuczną inteligencję systemowi oferowanemu przez Ideo. Rozwiązanie to daje dostęp między innymi do:
-
generatora treści, formularzy, obrazów i metatagów;
-
asystenta AI (chatbota natychmiastowo udzielającego odpowiedzi na podstawie firmowej bazy wiedzy);
-
inteligentnej wyszukiwarki;
-
funkcji personalizacji i rekomendacji;
-
automatycznego podsumowywania i streszczania dokumentów.
Komu zlecić projektowanie intranetu opartego na AI?
Jak widzimy, wspierany przez AI intranetowy system komunikacji w organizacji może zapewnić dostęp do funkcjonalności, które znacząco usprawniają procesy komunikacyjne. Co w takim razie zrobić, by już teraz wykorzystać możliwości oferowane przez sztuczną inteligencje? Jeśli jest to możliwe, powinniśmy rozbudować obecny intranet firmowy o funkcje AI. Jeżeli natomiast nasz system na to nie pozwala, warto rozważyć implementację nowego rozwiązania, które pomoże osiągnąć wszystkie wymienione korzyści. Sprawdzonym partnerem w przypadku takiego wdrożenia będzie wspomniane już Ideo, które zajmuje się tworzeniem intranetów w pełni dopasowanych do potrzeb klientów.
Artykuł partnera