Podkarpacie na Targach "Grüne Woche" – opinia Lucjana Kużniara
Od 17 stycznia odbywały się w Berlinie Międzynarodowe Targi "Grüne Woche" (Zielony Tydzień) w Berlinie.

Polskie stoiska na targach odwiedził m.in. minister rolnictwa i rozwoju wsi Stanisław Kalemba.
Podstawowym zadaniem targów jest promocja narodowych i regionalnych produktów i potraw. Na podkarpackim stoisku zaprezentowaliśmy regionalne miody. Goście targów mieli okazję zarówno do skosztowania jak i kupienia produktów. Nasza oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem gości. Była okazja do wymiany doświadczeń. Fakt, że w czasie tych targów zdecydowaliśmy się na promocję miodów nie jest przypadkiem. Nasz region uważany jest za swego rodzaju "pszczele zagłębie". Wystarczy przypomnieć, że pszczelarstwem para się na Podkarpaciu 4,5 tysiąca osób.
Producenci z Podkarpacia prezentowali także produkty tworzone na bazie miodu, m.in.miody pitne. Jesteśmy krajowym potentatem jak chodzi o produkcję miodu spadziowego, 40 procent tego produktu na rynku jest z Podkarpacia.
W południowo-wschodniej Polsce na jeden kilometr kwadratowy przypada ponad sześć rodzin pszczelich; przeciętna krajowa wynosi cztery rodziny na jeden km kw. Od prawie 10 lat w Rzeszowie odbywa się Podkarpackie Święto Miodu. W zeszłym roku swe produkty i doświadczenia prezentowało pół tysiąca pszczelarzy.
Tegoroczne targi w Berlinie są rekordowe. dział bierze ponad 1650 wystawców z 70 krajów. Ponad 120 z nich reprezentuje Polskę. Każdego roku berlińska impreza przyciąga około pół miliona zwiedzających. To ogromna szansa na promocję polskich produktów u naszego zachodniego sąsiada.