Kolejne udogodnienia na lotnisku w Jasionce
POWIAT RZESZOWSKI. Będą służyć zarówno podróżnym, jak i ich bliskim i odwiedzającym Port Lotniczy.

Taras widokowy
Przede wszystkim lotnisko znacząco powiększyło przestrzeń parkingową - obecnie pasażerowie mają do dyspozycji ponad 1300 miejsc postojowych w bezpośrednim sąsiedztwie terminala. Podróżni mogą skorzystać z internetowego systemu rezerwacji miejsc, a w przyszłości planowane są kolejne udogodnienia.
Dla osób preferujących transport publiczny dostępne jest wygodne połączenie kolejowe z centrum Rzeszowa obsługiwane przez Polregio. Przejazd trwa jedynie 18 minut i kosztuje 4 zł.
Dla miłośników lotnictwa oraz bliskich ponownie dostępny jest bezpłatny taras widokowy. Z jego poziomu można podziwiać starty i lądowania samolotów. W pobliżu powstała także komfortowa strefa relaksu z leżakami oraz samoobsługowa kawiarnia.
Z kolei w strefie zastrzeżonej zmodernizowana została przestrzeń zakupowa Duty Free. Oferta obejmuje szeroki wybór kosmetyków, perfum, alkoholi, słodyczy oraz regionalnych produktów. Gruntownej modernizacji został poddany także Business Lounge.
Z myślą o podróżujących z dziećmi stale rozwijany jest też program „Lotnisko Przyjazne Rodzinie”. Obejmuje on m.in. strefy zabaw dla najmłodszych, przewijaki, pierwszeństwo w kolejkach oraz specjalnie oznaczone miejsca do odpoczynku. W terminalu uruchomiono także nowoczesne poidełka z filtrowaną wodą pitną, z których pasażerowie mogą korzystać po przejściu kontroli bezpieczeństwa - napełniając własne butelki lub termosy.
Na lotnisku działają już nowoczesne bramki biometryczne ABC, które umożliwiają samodzielne przejście kontroli granicznej po przylocie. System ten skraca czas oczekiwania i jest w pełni zintegrowany z systemem kontroli dokumentów.
I wreszcie, nowością jest również przechowalnia bagażu dla osób, które czekają na lot i chcą swobodnie korzystać z wolnego czasu bez konieczności pouszania się z nim po terminalu.
-Koncentrujemy się na realizacji kluczowych projektów związanych z rozbudową infrastruktury i rozszerzaniem oferty usług. Naszym celem jest nie tylko zwiększenie liczby obsługiwanych pasażerów i wolumenu towarów, lecz przede wszystkim zapewnienie wysokiej jakości obsługi i wygody podróżowania. - mówi Bartosz Górski, wiceprezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów.
W związku z rosnącym ruchem pasażerskim rozpoczęto już prace nad rozbudową terminala pasażerskiego, która zapewni odpowiednią infrastrukturę dla dalszego dynamicznego rozwoju portu.
W tym roku z lotniska skorzystało już ponad 600 tysięcy osób. Według prognoz, do końca roku liczba ta wzrośnie do około 1,2 miliona. W perspektywie pięciu lat lotnisko planuje osiągnąć poziom 1,7 mln pasażerów rocznie - m.in. dzięki zaawansowanym rozmowom z przewoźnikami na temat utworzenia baz operacyjnych.