Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
X Konferencja Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju
Rekrutacja na studia WSPiA
PKS Rzeszów - oferty pracy

Francuska Safege S.A.S. wygrała przetarg na nadzór nad strategiczną lotniskową inwestycją

Opublikowano: 2025-07-04 15:51:07, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT RZESZOWSKI. A chodzi o II etap budowy równoległej drogi kołowania i I etap przebudowy drogi startowej.

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

 

Przypomnijmy, Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka musiał powtórzyć postępowanie, chociaż kilka miesięcy temu wykonawca zadania został już wyłoniony. Wybór został jednak najpierw oprotestowany przez dwóch innych oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej, później zaś w wyniku proceduralnych zawirowań całe postępowanie musiało zostać unieważnione.

 

Do drugiego przetargu stanęło siedmiu oferentów. Limit kosztów wynosił 2 066 400 zł. Spółka Safege S.A.S. wygrała postępowanie z ceną oferty - 1 035 045 zł. Cena najdroższej oferty w przetargu wynosiła - 3 465 518 zł.

 

Usługami, jakie mają być świadczone w ramach zamówienia jest zarządzanie i nadzór wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej oraz kontrolą postępu robót budowlanych. Obejmuje także późniejsze rozliczenie budowy.

 

Przypomnijmy, przetarg na realizację samej inwestycji wygrało konsorcjum spółek Strabag (Strabag z Pruszkowa i Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia), z ceną oferty 113 849 552 zł.

 

Realizacja II etapu budowy równoległej drogi kołowania obejmować ma: budowę równoległej drogi kołowania DK-R4 i DK-R5 (1087 m długości i 23 m + 2x10,5 m szerokości), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-F (150 m), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-E (160 m), rozbudowę płyty do zawracania samolotów przy progu 27 oraz budowę i przebudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.

 

Inwestycja dotyczy również I etapu przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m. W tym przypadku wyłoniony wykonawca będzie musiał się zająć: rozbiórką istniejącej nawierzchni w części operacyjnej drogi startowej DS, częściową rozbiórką poboczy, wykonaniem nowej nawierzchni drogi startowej, budową płaszczyzny do zawracania samolotów przy progu 27, wykonaniem niwelacji i utwardzenia pasa drogi startowej, rampowaniem ukrytych powierzchni pionowych i budową i przebudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.

 

Inwestycja powinna się zakończyć we wrześniu 2026 r.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij