Francuska Safege S.A.S. wygrała przetarg na nadzór nad strategiczną lotniskową inwestycją
POWIAT RZESZOWSKI. A chodzi o II etap budowy równoległej drogi kołowania i I etap przebudowy drogi startowej.

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
Przypomnijmy, Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka musiał powtórzyć postępowanie, chociaż kilka miesięcy temu wykonawca zadania został już wyłoniony. Wybór został jednak najpierw oprotestowany przez dwóch innych oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej, później zaś w wyniku proceduralnych zawirowań całe postępowanie musiało zostać unieważnione.
Do drugiego przetargu stanęło siedmiu oferentów. Limit kosztów wynosił 2 066 400 zł. Spółka Safege S.A.S. wygrała postępowanie z ceną oferty - 1 035 045 zł. Cena najdroższej oferty w przetargu wynosiła - 3 465 518 zł.
Usługami, jakie mają być świadczone w ramach zamówienia jest zarządzanie i nadzór wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej oraz kontrolą postępu robót budowlanych. Obejmuje także późniejsze rozliczenie budowy.
Przypomnijmy, przetarg na realizację samej inwestycji wygrało konsorcjum spółek Strabag (Strabag z Pruszkowa i Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia), z ceną oferty 113 849 552 zł.
Realizacja II etapu budowy równoległej drogi kołowania obejmować ma: budowę równoległej drogi kołowania DK-R4 i DK-R5 (1087 m długości i 23 m + 2x10,5 m szerokości), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-F (150 m), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-E (160 m), rozbudowę płyty do zawracania samolotów przy progu 27 oraz budowę i przebudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.
Inwestycja dotyczy również I etapu przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m. W tym przypadku wyłoniony wykonawca będzie musiał się zająć: rozbiórką istniejącej nawierzchni w części operacyjnej drogi startowej DS, częściową rozbiórką poboczy, wykonaniem nowej nawierzchni drogi startowej, budową płaszczyzny do zawracania samolotów przy progu 27, wykonaniem niwelacji i utwardzenia pasa drogi startowej, rampowaniem ukrytych powierzchni pionowych i budową i przebudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.
Inwestycja powinna się zakończyć we wrześniu 2026 r.