Aż dziewięć ofert na budowę nowej zajezdni autobusowej w Stalowej Woli
STALOWA WOLA. Inwestycja ma być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Szacunkowy jej koszt to 38 805 862 zł.

Fot. dokumentacja przetargowa
Chyba więc nie ma się co dziwić, że przetarg przyciągnął spore zainteresowanie wykonawców. Jednak tylko jeden z oferentów trafił z ceną. To Mosty Kraków, które wyceniły ofertę na 37 899 884 zł. Kolejna propozycja, firmy Adamietz ze Strzelc Opolskich, wyceniona już jest na 41 009 823 zł. Piewszą trójkę najtańszych ofert zamyka ta, złożona przez pruszkowski Strabag - 51 902 820 zł. Z kolei cena najdroższej oferty w przetargu wynosi aż 97 839 297 zł.
Koncepcja i program funkcjonalno-użytkowy są już gotowe.
Planowana inwestycja polegać będzie na budowie „bazy operatora transportu publicznego wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.
W ramach przedsięwzięcia powastać mają: budynek obsługi stacji ( budynek hali napraw z myjnią oraz wyposażeniem technicznym) dla autobusów wraz z zapleczem socjalnym dla pracowników technicznych; budynek administracyjny; plac manewrowy; dwie wiaty autobusowe - łącznie 46 stanowisk (w tym dwa z ładowarkami o mocy po 2x80 kW każda dla autobusów elektrycznych) z możliwością rozbudowy do 40 stanowisk szybkiego ładowania; budynek kotłowni na olej opałowy; podziemny zbiornik na olej opałowy o poj. min. 20m3; dwa podziemne zbiorniki na wodę deszczową o poj. do 10m3 (do celów gospodarczych - podlewanie roślin); parking (na 60 miejsc) dla samochodów osobowych dla pracowników bazy oraz miejsca na jednoślady oraz ogrodzenie terenu (w tym automatyczne bramy, szlabany itd.).
Do tego wykonane zostaną oczywiście wszystkie prace instalacyjne - z montażem fotowoltaiki (PV 150 kW) włącznie oraz pojawią się nasadzenia zieleni (więcej szczegółów w programie funkcjonalno-użytkowym na platformie zakupowej Stalowej Woli).
Cała inwestycja miałaby potrwać 29 miesięcy.