Umowa na projekt magistrali kolejowej Rzeszów - Medyka
PODKARPACKIE. Podkarpacki fragment trasy E30 Kraków - Medyka będzie dostosowany do prędkości maksymalnej pociągów 160 km/h.

Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)
PLK S.A. podpisały kontrakt za blisko 112 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnego przedsięwzięcia między Rzeszowem a Przemyślem i Medyką.
Linie kolejowe nr 91 Rzeszów - Przemyśl i nr 92 Przemyśl - Medyka stanowią fragment trasy E30 Kraków - Medyka. Trasa E30 na odcinku Kraków - Rzeszów jest już zmodernizowana. Dzięki inwestycji, przy wsparciu środków unijnych, prędkość maksymalna pociągów została zwiększona do 160 km/h, a czas przejazdu koleją między stolicami Małopolski i Podkarpacia skrócił się o ponad godzinę.
Zadanie obejmujące opracowanie projektu na podkarpackim odcinku trasy E30 stanowi ważny etap w realizacji kolejnego przedsięwzięcia inwestycyjnego, które otworzy nowe możliwości dla podróżnych oraz dla transportu towarów. Przyszła modernizacja zapewni podniesienie prędkości maksymalnej pociągów ze 120 do 160 km/h na trasie z Rzeszowa do Przemyśla oraz Medyki, co pozwoli jednocześnie skrócić czas przejazdu.
Prace projektowe obejmą tory wraz z siecią trakcyjną oraz rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, perony na stacjach i przystankach, jak również systemy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz cyfrowej łączności kolejowej. Zaprojektowane będą elementy niezbędne do skutecznej i sprawnej odprawy granicznej w ruchu pasażerskim na stacjach Przemyśl i Medyka oraz w ruchu towarowym na stacji Medyka. Dokumentacja ma uwzględnić budowę terminala pasażerskiego w Przemyślu oraz terminala towarowego w Medyce.
Zamówienie zrealizuje konsorcjum firm:Dohwa Polska (Lider) oraz Dohwa Engineering. Wykonawca ma na przygotowanie materiału 32 miesiące.
-Podpisana umowa przybliża nas do realizacji ważnego zadania inwestycyjnego na linii między Rzeszowem a Medyką, która jest częścią międzynarodowego szlaku E30. Kolejne prace zapewnią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, zwiększą efektywność trasy i wzmocnią znaczenie kolei w regionie - mówi Piotr Wyborski, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A.