Firma Strabag wykonawcą drogi od ul. Warszawskiej do strefy „Dworzysko”
RZESZÓW. Inwestycja ma być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj” i potrwa 36 miesięcy.

Dworzysko. Fot. Bogdan Szczupaj
Koszt inwestycji miasto szacowało na 258 mln zł (przypomnijmy, aż 250 mln zł to dofinansowanie). W przetargu rywalizowało ośmiu wykonawców. Pruszkowski Strabag wygrał postępowanie z ceną oferty 262 222 962 zł. Cena najdroższej oferty wynosiłą aż 345 332 431 (Primost Południe z Będzina).
Koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy dla planowanej inwestycji opracowała poznańska firma Sweco Polska. Dokumentacja ta kosztowała blisko 2,5 mln zł.
Połączenie ma domknąć układ drogowy na północy miasta. Przyszła droga będzie kontynuacją tych, które zostały wybudowane w ciągu ostatnich lat - pomiędzy ulicami Rzecha i Lubelską, a następnie od ul. Lubelskiej do Warszawskiej.
Nowy etap trasy rozpocznie się na rondzie im. Władysława Bartoszewskiego, czyli tuż przed skrzyżowaniem ulic Krogulskiego i Warszawskiej. Stamtąd do Dworzyska poprowadzi dwujezdniowa trasa. Nad ul. Warszawską i linią kolejową pobiegnie długi na około 300 metrów wiadukt. Trasa doprowadzi do ul. Technologicznej.
To oczywiście ogólny opis. Nie wspominamy tu o całej infrastrukturze oraz ścieżkach rowerowych, chodnikach, oświetleniu czy odwodnieniu i budowie np. zbiorników retencyjnych. Ciekawi szczegółów mogą zaglądnąć do dokumentacji przetargowej na platformie zakupowej miasta.
.