Aż ośmiu chętnych na budowę drogi od ul. Warszawskiej do strefy „Dworzysko”
RZESZÓW. Inwestycja ma być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Jej koszt oszacowany jest na 258 mln zł (aż 250 mln zł to dofinansowanie).

Dworzysko. Fot. Bogdan Szczupaj
Koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy dla planowanej inwestycji opracowała poznańska firma Sweco Polska. Dokumentacja ta kosztowała blisko 2,5 mln zł.
Spośród wszystkich złożonych ofert, tylko jedna mieści się cenowo w założonym limicie. To propozycja dębickiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego, które wyceniło ofertę na 236 767 914 zł (cena obejmuje zakres podstawowy oraz opcje). W pierwszej trójce najtańszych ofert zmieściły się jeszcze: Strabag z Pruszkowa - 262 222 962 zł oraz Antex II z Lubyczy Królewskiej - 266 027 292 zł. Cena najdroższej oferty wynosi aż 345 332 431 (Primost Południe z Będzina).
Połączenie ma domknąć układ drogowy na północy miasta. Przyszła droga będzie kontynuacją tych, które zostały wybudowane w ciągu ostatnich lat - pomiędzy ulicami Rzecha i Lubelską, a następnie od ul. Lubelskiej do Warszawskiej.
Nowy etap trasy rozpocznie się na rondzie im. Władysława Bartoszewskiego, czyli tuż przed skrzyżowaniem ulic Krogulskiego i Warszawskiej. Stamtąd do Dworzyska poprowadzi dwujezdniowa trasa. Nad ul. Warszawską i linią kolejową pobiegnie długi na około 300 metrów wiadukt. Trasa doprowadzi do ul. Technologicznej.
To oczywiście ogólny opis. Nie wspominamy tu o całej infrastrukturze oraz ścieżkach rowerowych, chodnikach, oświetleniu czy odwodnieniu i budowie np. zbiorników retencyjnych. Ciekawi szczegółów mogą zaglądnąć do dokumentacji przetargowej na platformie zakupowej miasta.
Cała inwestycja (wraz z etapem projektowym) miałaby potrwać 36 miesięcy od momentu podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.