Życzenia starosty rzeszowskiego Krzysztofa Jarosza
Życzenia przewodniczącego Sejmiku Jerzego Borcza wraz prezydium
Wesołych Świąt życzy Smak Górno
Wesołych Świąt życzy Smak Górno

Tor do testowania nowego rodzaju transportu (pociągów magnetycznych) powstaje w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu

Opublikowano: 2022-03-18 13:39:44, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

NOWA SARZYNA, POWIAT LEŻAJSKI. Nevomo, twórca innowacyjnej, inspirowanej hyperloopem technologii MagRail, zakończył pierwszy etap budowy najdłuższego w Europie toru do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej.

Teren testowego toru w lasach wokół zakładów chemicznych Ciech Sarzyna

Teren testowego toru w lasach wokół zakładów chemicznych Ciech Sarzyna

 

W Nowej Sarzynie, na terenie należącym do spółki Ciech Sarzyna powstał tor kolejowy o długości około 700 metrów w standardzie konstrukcyjnym pozwalającym osiągać prędkość do 160km/h.

Tor będzie wykorzystywany do testowania lewitacji magnetycznej, funkcjonowania pojazdu oraz infrastruktury, funkcjonowania układów zasilania i współpracy pojazdu z infrastrukturą.

 

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia posła Zdzisława Gawlika z okazji Wielkanocy

- Na początku marca rozpoczęliśmy instalację infrastruktury niezbędnej do lewitacji magnetycznej – silnika liniowego między szynami, bieżni lewitacyjno-stabilizującej na zewnętrznym obszarze szyn i układu zasilania. W międzyczasie montujemy też prototyp pojazdu, którym chcemy lewitować. Pełne testy planujemy rozpocząć już latem tego roku – powiedział Łukasz Mielczarek, dyrektor ds. infrastruktury i współzałożyciel Nevomo. - Dzięki pomyślnie przeprowadzonym testom będziemy mieli otwarte drzwi do wdrożeń pilotażowych, które planujemy zrealizować wspólnie z naszym partnerem Rete Ferroviaria Italiana, włoskim zarządcą infrastruktury.

 

Technologia kolei magnetycznej MagRail ma podnieść wydajność istniejącej infrastruktury kolejowej. To unikalne w skali światowej rozwiązanie ma umożliwiać ruch na tych samych liniach zarówno pojazdów magnetycznych, jak i pociągów konwencjonalnych bez dokonywania jakichkolwiek zmian w istniejącym taborze. Dzięki zastosowaniu elektrycznego napędu liniowego, zaawansowanej automatyce oraz zjawisku lewitacji magnetycznej, pojazdy szynowe będą mogły poruszać się po istniejącej infrastrukturze torowej z prędkością do 550 km/h.

 

Życzenia posłanki Teresy Pamuły

Technologia MagRail pozwala na pełną automatyzację prowadzenia pojazdów, zwiększenie częstotliwości ich kursowania, bez stosowania klasycznej elektrycznej trakcji napowietrznej i bez ryzyka popełnienia błędu przez obsługę z rozkładem jazdy dostosowanym do potrzeb pasażerów i zmieniających się potoków podróżnych. Skutkiem ma być zwiększenie przepustowość linii kolejowych oraz obniżenie kosztów utrzymania o ok. 20-30%. Niższe ma być też koszty budowy w porównaniu z projektami kolei dużych prędkości.

 

Projekt toru współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Szybka Ścieżka.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij