Odkryj Podkarpackie Winnice - projekt promocji podkarpackiego winiarstwa
Degustacja win w miejscu ich powstania stała się modą, ale też nową formą podróżowania. Karpacki Szlak Wina zabiera turystów i gości na podróże po jednym z najwspanialszych regionów winiarskich w Polsce oferując przy tym inne atrakcje tego regionu.

Fot. Pixabay/CC0
Karpacki Szlak Wina powstał w 2017 roku z inicjatywy Stowarzyszenia „Pro Carpathia” oraz grupy 20 winiarzy. Obecnie na szlaku jest 29 winnic z Polski i Słowacji.
Stowarzyszenie „Pro Carpathia”, jako operator szlaku animuje i rozwija go, poprzez różne przedsięwzięcia m.in. wprowadzenie do obrotu wina podkarpackiego w Sklepie Podkarpackie Smaki (Agrohurt w Rzeszowie) oraz wprowadzenie „półki z winem” (certyfikowanego przez Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia) do renomowanych obiektów gastronomicznych i hotelowych, szkolenia dla winiarzy i branży okołoturystycznej czy objazdy po szlaku.
Jednym z ostatnich przedsięwzięć jest realizowane zadanie publiczne pn. „Odkryj Podkarpackie Winnice”, dzięki wsparciu finansowemu województwa podkarpackiego (w okresie 1 czerwca 2021 r. – 15 października 2021 r.).Głównym celem realizacji zadania jest rozwój i promocja szlaku – Karpacki Szlak Wina, jako ważnego, regionalnego produktu turystycznego wzmacniającego wizerunek Podkarpacia poprzez wzmocnienie oferty enoturystyczny w regionie. W ramach zadania, została wydana kolejna edycja przewodnika „Karpacki Szlak Wina ” oraz rysowana mapa przedstawiająca winnice znajdujące się na szlaku oraz atrakcje turystyczne, które są w pobliżu. Ponadto, została rozbudowana strona internetowa www.karpackiszlakwina.pl o atrakcje znajdujące się w pobliżu każdego z obiektów oraz nowe obiekty, celem wzmocnienia oferty turystycznej regionu. W ramach zadania do szlaku dołączyły kolejne trzy nowe winnice tj. Winnica Arbor z Bolestraszyc, Winnica Spotkaniówka z Połomii oraz Winnica Stańkowa ze Stańkowej wzbogacając ofertę szlaku.
Karpacki Szlak Wina systematycznie poszerza swoje działania, zarówno poprzez włączanie kolejnych winnic jak i podmiotów zainteresowanych we wspólnym budowaniu marki turystycznej Karpackiego Szlaku Wina. W ramach działalności KSW prowadzone są działania informacyjno - promocyjne m.in.: systematyczna aktualizacja strony internetowej oraz prowadzenie profilu w social mediach, wspólna identyfikacja wizerunkowa. Okazjonalnie również wydawane są publikacje i filmy promujące winnice.
Jak podkreślją przedstawiciele Pro Carpathii, iż ważną role w rozwoju enoturystyki w regionie oraz produktów turystycznych m.in. Karpackiego Szlaku Wina odgrywa samorząd województwa podkarpackiego.