Budowa mostu kolejowego w Przemyślu. Ośmiu chętnych do pełnienia nadzoru inwestorskiego
PRZEMYŚL. Nadzór obejmować ma zarówno prace projektowe, jak i budowlane nowej przeprawy.

Most kolejowy im. T. Porembalskiego. Fot. Wikimedia Commons CC0 Аимаина хикари
Spółka PKP PLK, realizację tego zamówienia, chciałaby zamknąć kwotą 3 201 494 zł. Kto wie, być może jeden z oferentów czegoś nie doczytał, lub postanowił pójść va banque, bo wycenił swoje usługi aż na 20 558 530 zł. To jednak wyjątek.
W wyznaczonym limicie zmieściło się jedynie konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting z Krakowa - 2 993 955 zł. Pozostałe oferty są już przynajmniej 1 mln zł droższe (Safage z Francji - 4 245 458 zł aż do 6 498 815 zł - ECM Group Polska z Warszawy).
Wraz z budową nowego kolejowego mostu, przebudowany ma zostać również m.in. lokalny układ drogowy. Kilka miesięcy temu pojawiła się też kolejna koncepcja pozwalająca wykorzystać i zachować dotychczasowy stary zabytkowy most. Tu ścierały się bowiem interesy kilku stron - kolei, miasta i jego mieszkańców oraz podkarpackiego konserwatora zabytków.
Rozmowy na temat ostatecznych rozwiązań przyszłej inwestycji wciąż trwają. Takie spotkanie stron odbyło się np. w lipcu.











