GDDKiA w Rzeszowie poszukuje inżyniera kontraktu przy budowie S19 Rzeszów - Babica
RZESZÓW. Pracy będzie sporo, ale na zarobek - biorąc pod uwagę nawet szacunkowy koszt inwestycji - wyłoniony inżynier kontraktu raczej narzekał nie będzie.

Fot. Promost Consulting
Sam wykonawca inwestycji nie został jeszcze wyłoniony. Wiadomo jednak, jakie firmy starają się o ten gigantyczny kontrakt. Oferty otworzono na początku lutego. GDDKiA szacowała, że inwestycja będzie ją kosztować 1 770 513 000 zł brutto.
Poniżej lista oferentów i podane przez nich ceny.
PORR S.A. w konsorcjum z PORR Bau GmbH z Wiednia - 3 195 977 598 zł
Budimex S.A. lider konsorcjum z partnerami Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi z Ankary (Turcja) i Gülermak sp. z o. o. z Warszawy - 2 809 207 159 zł
Mostostal Warszawa S.A. w konsorcjum z Acciona Construcción S.A. z siedzibą w Madrycie - 2 230 165 684 zł
Strabag Sp. z o. o, Pruszków, Polska w konsorcjum z Strabag AG, Spittal an der Drau, Austria - 2 562 381 126 zł
Metrostav Polska S.A.-Lider konsorcjum, Bielsko Biała; Metrostav a.s. –Członek konsorcjum, Czechy - 2 400 061 175 zł
China Harbour Engineering Company Ltd.Nr.9 Chun Xiu Road, Dongcheng District, 100027 Pekin, Chińska Republika Ludowa - 1 198 082 115 zł
Rozrzut cen jest więc ogromny, sięga 2 miliardów złotych.
Na przygotowanie swoich ofert ewentualni kandydaci do pełnienia nadzoru nad realizacją inwestycji mają czas do 1 czerwca.
Przypomnijmy - odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „projektuj - buduj” co oznacza, że wykonawca budowy będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.
W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 2 km, pięć estakad, dwóch wiaduktów nad S19 oraz trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica, którego wariant do realizacji zostanie ostatecznie zatwierdzony na posiedzeniu KOPI. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).
Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy jest częścią dużego zadania jakim jest realizacja międzynarodowej trasy Via Carpatia. Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km.