Projekt „Asystent Seniora” w Tarnobrzegu
TARNOBRZEG. Projekt „Asystent Seniora”, który prowadzi Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu Skierowany jest do mieszkańców tego w wieku powyżej 60 lat, którzy są niepełnosprawni lub niesamodzielni, albo jedno i drugie.

W ramach projektu przewidziano:
a) Sąsiedzkie usługi opiekuńcze dla 10 osób. Seniorzy będą mogli korzystać z pomocy osób blisko zamieszkujących. Usługi będą dostosowane do indywidualnych potrzeb i będą obejmować pomoc: w zakupach podstawowych artykułów, w przygotowaniu i podawaniu posiłków, prowadzeniu gospodarstwa domowego, uiszczaniu opłat, dotarciu do lekarzy, placówek służby zdrowia i urzędów użyteczności publicznej, informowanie rodziny i właściwych służb o pogorszeniu stanu zdrowia i sytuacjach kryzysowych, a także odwiedziny w szpitalu. Sąsiedzkie usługi opiekuńcze będą świadczone 7 dni w tygodniu, 1 godzina na dobę. MOPR przewiduje pobieranie odpłatności za usługę od uczestnika projektu, którego dochód przekraczać będzie 100% kryterium dochodowego, zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 roku.
b) Usługi opiekuńcze - dla sześciu osób, w miejscu zamieszkania świadczone przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 8 do 20. Wymiar godzin świadczonych usług opiekuńczych dostosowany będzie do indywidualnych potrzeb Uczestnika/czki Projektu. Beneficjent przewiduje pobieranie odpłatności za usługę od Uczestnika/czki Projektu, którego dochód przekraczać będzie 100% kryterium dochodowego, zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 roku. Zasady świadczenia usług opiekuńczych określał będzie kontrakt trójstronny zawarty pomiędzy Uczestnikiem/czką Projektu, Osobą realizującą usługę opiekuńczą oraz Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu.
c) Teleopieka – dla pięciu niesamodzielnych osób, mieszkających samotnie lub przebywających okresowo samotnie w domu przewidziano. Otrzymają oni opaski na rękę będą, które pozwolą zająć się się podopiecznym z każdego miejsca, w którym aktualnie znajduje się opiekun.
d) Usługi asystenckie - dla pięciu niesamodzielnych osób, które wymagają codziennego wsparcia: w czynnościach dnia codziennego, przemieszczaniu się do lekarza, punktów usługowych, miejsc publicznych. Wsparcie obejmuje również spędzanie czasu wolnego.
e) Zakup detektorów czadu/dymu – dla 26 Uczestników/czek projektu dobrane w zależności od indywidualnych potrzeb.
Informujemy, iż rekrutacja do projektu „Asystent Seniora” będzie prowadzona od 21 maja do 30 września 2018r.
Szczegółowe terminy rekrutacji:
Usługi opiekuńcze i asystenckie 21 maj - 15 czerwca 2018r.
Sąsiedzkie usługi opiekuńcze 21 maj – 30 września 2018r.
Teleopieka 21 maj - 30 lipca 2018r.
Szczegółowych informacji na temat projektu i rekrutacji udzielają pracownicy Biura projektu :
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu, ul. Kopernika 3, 39-400 Tarnobrzeg, pokój 102, tel. 15-856-76-93
Dokumenty rekrutacyjne dostępne są w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej: www.moprtarnobrzeg.naszaplacowka.pl/projekty-realizowane-przez-osrodek/asystent-seniora
Dokumenty można składać osobiście lub wysłać pocztą na adres :
Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu
ul. Kopernika 3, 39-400 Tarnobrzeg z dopiskiem „Asystent Seniora”
Dla osób, które nie mają możliwości dotrzeć do biura projektu lub mają trudności z wypełnieniem formularzy rekrutacyjnych oferujemy pomoc w ich wypełnieniu w miejscu zamieszkania, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego RPO WP 2014-2020.