Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Kampania „Mam kota na punkcie mleka” z wizytą w Rzeszowie

Opublikowano: 2014-06-14 21:12:33, przez: admin, w kategorii: Rolnictwo

O roli programów edukacyjno-informacyjnych w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród dzieci oraz o tym, jak stworzyć „mleczny zachód słońca” mówili organizatorzy kampanii „Mam kota na punkcie mleka” podczas wizyty w Rzeszowie. Spotkanie, odbyło się 9 czerwca w Wojewódzkim Domu Kultury.

Kampania „Mam kota na punkcie mleka” z wizytą w Rzeszowie

 

Półtora roku intensywnych działań prowadzonych w jej ramach zaowocowało znakomitymi wynikami: na zaproszenie do programu odpowiedziało już blisko 1700 szkół i 175 000 dzieci, w tym 109 placówek i 9348 uczniów z województwa podkarpackiego.

W Polsce produkuje się nieco ponad 12 mld litrów mleka rocznie. Choć pod tym względem zajmujemy 5. miejsce w Unii Europejskiej, spożycie mleka w naszym kraju jest niemal o połowę mniejsze niż średnia unijna i wynosi około 195 litrów na osobę rocznie.

Z danych przedstawionych przez organizatorów kampanii wynika, że wzrosła częstotliwość, z jaką młodzi Polacy sięgają po produkty mleczne, jak również wiedza o wartościach odżywczych mleka oraz jego przetworów.

- Rezultaty badań świadczą o tym, że udało się nam zdobyć uwagę odbiorców kampanii, a co więcej – skłonić do zastanowienia się nad nawykami w zakresie odżywiania – zaznaczyła Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka.

Rolę dobrych nawyków żywieniowych, które procentują przez całe życie podkreśliła Aneta Średzińska, dietetyk oraz ekspert programu „Mam kota na punkcie mleka”.

- Regularne spożywanie produktów mlecznych to znakomity sposób na dostarczenie organizmowi szeregu cennych składników odżywczych, z wapniem na czele. Pierwiastek ten służy naszym kościom i zębom nie tylko w okresie ich intensywnego wzrostu i rozwoju, ale także w wieku dorosłym – dodała.

Warto pamiętać, że „bank wapnia”, czyli magazyn wapnia w organizmie, nie zapełnia się równomiernie przez całe życie. Aż 90% zapasów organizm gromadzi do 20. roku życia. Im więcej wapnia zmagazynuje młody organizm, tym mniejsze w przyszłości ryzyko wystąpienia chorób wywołanych jego brakiem, na przykład osteoporozy. Dlatego istotne jest, aby w jadłospisie dzieci i młodzieży codziennie gościły 3-4 porcje mleka lub jego przetworów – podkreśliła Aneta Średzińska.

 

Celem trzyletniej kampanii „Mam kota na punkcie mleka” jest edukacja w zakresie właściwości odżywczych mleka i produktów mlecznych. Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Program finansowany jest ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij