Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Hale napraw i zaplecze techniczne dla PKP Intercity powstaną w Przemyślu

Opublikowano: 2024-07-18 11:04:03, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PRZEMYŚL. W Przemyślu powstanie nowoczesne zaplecze techniczne dla pociągów PKP Intercity. Obiekt zapewni pełną obsługę techniczną i mycie składów. Będzie miejscem pracy dla 150 nowych pracowników. To w efekcie przyniesie korzyść podróżnym – pociągi podstawiane na dworcu będą doskonale przygotowane do pokonania nawet najodleglejszych tras w kraju.

Fot. PKP IC

Fot. PKP IC

 

PKP Intercity podpisało umowę na budowę zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstanie w Przemyślu, w dzielnicy Bakończyce. Inwestycja obejmuje obszar ponad 7,62 ha. Na terenie technicznej stacji postojowej zostanie zbudowany obiekt, w którym powstanie hala myjni i hala napraw. Ich łączna powierzchnia użytkowa przekroczy 7800 metrów kwadratowych, długość nowo zbudowanych torów sięgnie ponad 6 km, zamontowanych zostanie także 28 rozjazdów.

 

Rozwój zaplecza technicznego

 

- Inwestycja w Przemyślu to największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercity.Czynności wykonywane w nowym obiekcie, związane z przygotowaniem składów do wyjazdu w trasę, ułatwią ich sprawniejszą odprawę ze stacji Przemyśl Główny -mówi Dagmara Zawadzka, wiceprezes spółki.

 

PKP Intercity S.A. planuje wiele inwestycji infrastrukturalnych w rozbudowę i modernizację zapleczy technicznych. W najbliższych latach spółka zainwestuje około 2 mld zł w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne

 

PKP Intercity podpisało umowę na budowę z konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Wykonawca zrealizuje zamówienie za kwotę 339 918 510,56 zł brutto. Budowa będzie trwała 24 miesiące od dnia zawarcia umowy. Realizacja inwestycji w części dotyczącej budowy całorocznej myjni automatycznej została ujęta w projekcie „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” realizowanym na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0023/17-00 w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łącznie z funduszy unijnych w ramach tego programu przewidzianego na lata 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 1,01 mld złotych dotacji.

 

- Jako wykonawcy podobnych inwestycji dla Kolei Dolnośląskich, Kolei Małopolskich, MPK Kraków czy MPK Olsztyn, doskonale wiemy, jakie znaczenie dla przewoźnika i pasażera mają nowoczesne zaplecza techniczne. To, czy składy pociągów wyjadą w trasę o czasie, czy będą odpowiednio przygotowane i w pełni sprawne, zależy właśnie od wydajnego i dobrze wyposażonego zaplecza. Przemyśl Bakończyce to ambitny projekt, do wykonania którego niezbędne jest odpowiednie doświadczenie i szerokie kompetencje. Kompetencje KZN Rail oraz Wadomy bardzo dobrze się uzupełniają i z pewnością będziemy tworzyć sprawny zespół przy realizacji nowego i ważnego dla PKP Intercity zadania mówi Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail.

 

Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów – będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W efekcie zostanie podniesiony standard obsługi taboru i zoptymalizowanie przygotowania pociągów do tras.

 

Efekty inwestycji

 

Przebudowa stacji postojowej, nowe budynki i hale napraw umożliwią w przyszłości zwiększenie siatki połączeń.W jej ramach powstaną dodatkowo m.in. nowa nastawnia, stacja paliw, drogi, place manewrowe i parkingi. Zaplecze techniczne przyśpieszy i usprawni czyszczenie i obsługę techniczną pociągów, zostanie dostosowanie do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów.

 

Myjnia przyjazna naturze

 

Myjnia, która powstanie w Przemyślu będzie ekologicznym obiektem, przyjaznym środowisku. Woda używana do mycia taboru w obiegu zamkniętym trafi do oczyszczalni. Dodatkowo do mycia taboru zostanie wykorzystania woda deszczowa. Na dachu hali napraw zaplanowano montaż paneli słonecznych. Myjnia będzie używana przez cały rok, niezależnie od pogody i warunków zewnętrznych. Mycie obejmie nie tylko pudła pojazdów, ale też podwozia taboru kolejowego. Możliwe będzie usuwanie graffiti. Po przebudowie zaplecza technicznego poprawią się warunki i komfort pracy obsługi. Zaplecze to będzie miejscem pracy dla 150 nowych pracowników.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij