Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Projekt „GELATOn the ROAD”

Opublikowano: 2024-07-03 20:47:27, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW, PODKARPACKIE.

Fot. pixabay/CC0

Fot. pixabay/CC0

 

Projekt „GELATOn the ROAD” tworzy pierwszą europejską trasę Gelato, której celem jest promocja i ochrona lokalnego dziedzictwa kulturowego i tożsamości. Opiera się na kryteriach zrównoważonego rozwoju środowiska, jakości produktów i surowców oraz innowacji w ramach rzemieślniczego systemu łańcucha dostaw Gelato.

Przez wieki sztuka wytwarzania lodów była przekazywana z pokolenia na pokolenie, stając się integralną częścią tkanki kulturowej wielu społeczeństw. Na smaki i konsystencję Gelato wpływa wiele czynników, takich jak lokalne składniki i tradycje kulinarne, co skutkuje różnorodną gamą wyjątkowych i pysznych dań.

Dlatego tak istotne jest uznanie dziedzictwa kulturowego Gelato i jego roli w kształtowaniu tożsamości kulturowej. To uznanie może pomóc w promowaniu zachowania i promocji tradycji wytwarzania lodów, zachęcając do kontynuacji tej ukochanej formy sztuki kulinarnej dla przyszłych pokoleń. Proponowany projekt jest krokiem w stronę tego celu, podnoszącym świadomość kulturowego znaczenia Gelato i sprzyjającym głębszemu docenieniu jego bogatej historii i trwałego dziedzictwa.

Co więcej, Gelato przekracza granice pokoleń, co czyni go idealnym narzędziem do przekazywania istotnych idei dotyczących odpowiedzialnej produkcji i zrównoważonego rozwoju produktów. Stanowi okazję do edukacji i informowania konsumentów o zasadach jakości i pochodzenia terytorialnego, a także o znaczeniu kultury gastronomicznej, która kładzie nacisk zarówno na tradycję, jak i innowacyjność. Gelato służy zatem promowaniu szerszego zrozumienia kultury jedzenia, jednocześnie celebrując kunszt i rzemiosło, które są niezbędnymi elementami procesu wytwarzania lodów.

Co więcej, projekt angażuje, poprzez zdefiniowany protokół i konkretne, różnorodne działania, zainteresowane strony w łańcuchu produkcyjnym (firmy produkujące materiały i maszyny, innowatorów produktów Gelato) oraz angażuje dorosłych i młodych klientów za pośrednictwem „Gelato Road”.

 

Działania i cele:

Projekt GELAOn the ROAD obejmuje kilka kluczowych celów.

Po pierwsze, ma na celu stworzenie nowych atrakcji turystycznych poprzez utworzenie dynamicznego obwodu, który stale ewoluuje i obejmuje nowe rzeczywistości i terytoria. Terytoria te skorzystają z szeregu inicjatyw, takich jak muzea wędrowne, pokazy gotowania, wydarzenia i szkolenia dla turystycznych organizatorów kultury.

Kolejnym celem jest promowanie innowacyjności i kreatywności w smakach lodów, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania lokalnych i tradycyjnych produktów „0 km”. Takie podejście pozwala na rewitalizację tych składników w procesie produkcji lodów, zapewniając nowe możliwości prezentacji regionalnych specjałów.

Ponadto projekt ma na celu przyczynienie się do rozwoju gospodarczego i kulturalnego uczestniczących regionów. Angażując te obszary w różnorodne inicjatywy, projekt podniesie ich atrakcyjność.

Ważnym aspektem projektu jest podnoszenie świadomości i promowanie zrównoważonego rozwoju środowiskowego i energetycznego wśród producentów, producentów lodów i klientów. Osiąga się to poprzez przyjęcie technologii optymalizujących i zmniejszających zużycie energii w maszynach i produktach produkcyjnych.

Ogólnie rzecz biorąc, projekt GELATOn the ROAD oferuje wyjątkową możliwość wykorzystania popularnego i przyjemnego produktu, takiego jak lody, do wprowadzenia wymiernych zmian w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej. Dzięki ustanowieniu ekonomicznie zrównoważonej ścieżki, którą każdy kraj partnerski może przyjąć i promować, projekt może zwiększyć swój wpływ i wpływ na całą Europę. Łączy w sobie przyjemności związane z lodami z zaangażowaniem w zrównoważony rozwój, kulturę i rozwój gospodarczy, torując drogę do lepszej przyszłości zarówno dla branży lodów, jak i terytoriów, które obejmuje.

 

Instytucje Partnerskie:

W projekt zaangażowanych jest 14 instytucji z 12 krajów Europy tj. z Włoch, Belgi, Grecji, Niemiec, Luksemburga, Serbii, Słowenii, Chorwacji, Austrii, Hiszpanii, Polski, Bułgarii:

  1. Lead Partner (Coordinatore): Longarone Fiere Dolomiti Srl (LFD), Włochy,
  2. VENETIAN CLUSTER SRL (VENETIANCLUSTER), Włochy
  3. CHAMBRE DE COMMERCE BELGO-ITALIENNEASBL (CCBI), Belgia
  4. AGRODIATROFIKI SYMPRAKSI PERIFEREIAS DYTIKIS ELLADAS (AGRIFOOD WEST), Grecja
  5. UNITEIS EV (UNITEIS e.V.), Niemcy
  6. CAMERA DI COMMERCIO ITALO-LUSSEMBURGHESE A.S.B.L. (Cam.Com IT- LUX), Luksemburg
  7. PRIVREDNA KOMORA SRBIJE (CCI SERBIA), Serbia
  8. REGIJSKA RAZVOJNA AGENCIJA ROD AJDOVSCINA (ROD Agencija), Słowenia
  9. UDRUGA ISTARSKO-EKOMUZEJ IZ VODNJANA (Ecomuseo Istria), Chorwacja
  10. EUROPEAN TRAINING AND RESEARCH INSTITUT (EU T&R Institut) Austria
  11. ASSOCIACIO D’EMPRESARIS DE CLOUD COMPUTING DE CATALUNYA (ACECCAT), Hispzania
  12. RZESZOWSKA AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO SPOLKA AKCYJNA (RRDA), Polska
  13. CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY VRATSA SDRUZHENIE (CCI VRATSA), Bułgaria
  14. DOMSPAIN CONSULTING SL (DOMSPAIN CONS), Hiszpania.

 

2 Partnerów Stowarzyszonych:

  1. Parco Dolomiti Friuliane        Włochy
  2. Council of Europe – Venice Office      Włochy

 

Źródło finansowania projektu: Program Kreatywna Europa 

Okres realizacji projektu: 01.04.2023 r. – 31.03.2026 r.

 

Do udziału w projekcie GELATOn the ROAD w szczególności następujące organizacje/podmioty:

– Producentów lodów rzemieślniczych,

– Sprzedawców lodów rzemieślniczych,

– Instytucje/Organizacje turystyczne,

– Instytucje/Organizacje kultury,

– Miasta i Gminy.

Projekt „GELATOn the ROAD” tworzy pierwszą europejską trasę Gelato (lodów rzemieślniczych), której celem jest promocja i ochrona lokalnego dziedzictwa kulturowego i tożsamości. Opiera się na kryteriach zrównoważonego rozwoju środowiska, jakości produktów i surowców oraz innowacji w ramach rzemieślniczego systemu łańcucha dostaw Gelato.

Dlaczego warto wziąć udział?

· Wsparcie marketingowe

Partnerzy, którzy przystąpią do projektu będą mogli dołączyć do Europejskiej Trasy Gelato (ERoG) i otrzymują bezpłatne wsparcie marketingowe dla swoich gelaterii – np. materiały promocyjne i bezpłatną promocję poprzez kampanie w mediach społecznościowych na wpływowych kanałach społecznościowych GELATOn the ROAD, w tym na Facebooku, Instagramie, Linkedin https://www.linkedin.com/showcase/gelaton-the-road/ oraz za pośrednictwem ekskluzywną stronę internetową https://gelatontheroad.eu/.

· Możliwości nawiązywania kontaktów

GELATOn the ROAD oferuje ogólnoeuropejską, ekskluzywną (internetową) platformę dla gelaterii do nawiązywania kontaktów między sobą. Dzieląc się doświadczeniami, najlepszymi praktykami i pomysłami, partnerzy ERoG mogą rozszerzać swoją sieć, udostępniać zasoby, komunikować się i czerpać korzyści od siebie nawzajem.

· Udział w wydarzeniach i konkursach

Członkowie ERoG mają możliwość uczestniczenia w ekskluzywnych wydarzeniach i konkursach z nagrodami. W ramach projektu zaplanowano jeden konkurs regionalny a zwycięzcy wezmą udział w konkursie międzynarodowym we Włoszech.

· Udział w warsztatach

Partnerzy ERoG mają dostęp do specjalistycznych informacji i seminariów prowadzonych przez ekspertów. Dzięki temu gelatierie mogą podnieść swoje umiejętności i poznać nowe zrównoważone techniki i innowacje.

 

Linki do plików:

GELATOn the ROAD – D2.1 Manifesto – PL

GELATOn the ROAD – Protokół – Insytucje i Organizacje_PL

GELATOn the ROAD – Protokół – Producenci i Sprzedawcy lodów_PL

GELATOntheROAD_presentation_EN_photos

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij