Antex II i Wysowa Mosty zrealizują V etap budowy łącznika A4 z S19 pod Rzeszowem
PODKARPACKIE. Chodzi dokładnie o budowę DW 869 pomiędzy autostradą A4 a DK9 i drogą ekspresową S19.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oszacował koszt inwestycji na 68 500 000 zł. O kontrakt walczyło sześciu wykonawców. Dwie ze złożonych ofert zmieściły się cenowo w przyjętym przez PZDW limicie. Najniższą cenę zaoferowało konsorcjum Antex II i Wysowa Mosty - 57 115 280 zł i to ono zrealizuje tę inwestycję.
Ceny pozostałych ofert: Budimex - 64 793 420 zł, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy - 72 612 765 zł, Eurovia Polska - 74 591 659 zł oraz konsorcjum spółek PBI (Infrastruktura oraz WMB) - 75 870 163; Strabag - 79 273 085 zł.
Zamówienie dotyczy: „opracowania i uzgodnienia dokumentacji projektowej (w szczególności projekt budowlany, techniczny i wykonawczy) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji pozwolenia wodnoprawnego i decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności oraz wykonania wszystkich robót budowlanych”.
Realizacja ostatniego z etapów budowy drogi wojewódzkiej nr 869, łączącej autostradę A4 (węzeł Rzeszów Zachód), drogę krajową nr 9 i drogę ekspresową S19, będzie polegała na budowie 3,3 km odcinka drogi pomiędzy węzłem A4 Rzeszów Zachód i węzłem na skrzyżowaniu DK9 i DW869. Powstanie droga klasy G, jednojezdniowa dwupasmowa, wraz ze skrzyżowaniami, obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Włączenie drogi wojewódzkiej do węzła Rzeszów Zachód poprzez projektowane rondo zapewni możliwość przyszłościowej kontynuacji w kierunku północnym (nowy przebieg DK9) i zachodnim (do DK94). Pozwoli też na dalszy rozwój i poprawę komunikacji terenów istniejącej strefy przemysłowej.
Realizacja V etapu inwestycji miałaby potrwać 44 miesiące.
.