Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

ICN Polfa S.A. partnerem kierunku biomedycyna na WSIiZ

Opublikowano: 2023-03-28 17:55:48, przez: admin, w kategorii: Firmy

RZESZÓW. ICN Polfa S.A. została partnerem dla kierunku Biomedycyna. Objęcie partnerstwem kierunku Biomedycyna przez ICN Polfa S.A. pozwoli na prowadzenie przez specjalistów firmy części zajęć ze studentami, udział pracowników firmy w przeglądzie i aktualizacji efektów uczenia i programów studiów, a także na przyjmowanie studentów na praktyki czy staże.

ICN Polfa S.A. partnerem kierunku biomedycyna na WSIiZ

Wzajemna współpraca polegać będzie również na organizacji wspólnych przedsięwzięć o charakterze szkoleniowym (warsztaty i szkolenia) oraz prowadzeniu wspólnej działalności naukowo – badawczej. Umowa o współpracy między Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania a ICN Polfa została podpisana w siedzibie WSIiZ w dniu 16 marca br. Ze strony uczelni porozumienie podpisał rektor Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, dr hab. Andrzej Rozmus, prof. WSIiZ, a ze strony ICN Polfa Rzeszów S.A. prezes Tadeusz Pietrasz.

- Zarówno biomedycyna, jak i rynek badań klinicznych, w wyniku najnowszych regulacji prawnych staną się niedługo otwarte na inwestorów z zagranicy. Prognozowanym efektem tych działań ma być zwiększenie inwestycji firm zagranicznych na polskim rynku medycznym – a tym samym potrzebni będą wykwalifikowani, dobrze przygotowani pracownicy. Poszukiwani na rynku pracy absolwenci kierunków biomedycznych powinni posiadać nie tylko wiedzę i umiejętności, ale również zdobywać potwierdzające tę wiedzę certyfikaty takie, jak na przykład certyfikat Good Clinical Practice.  Perspektywy zatrudnienia dla absolwentów Biomedycyna są bardzo obiecujące, a systematyczny rozwój przemysłu farmaceutycznego daje młodym ludziom rozpoczynającym swoją karierę zawodową możliwości rozwoju – mówi Tadeusz Pietrasz, prezes ICN Polfa S.A.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

Biomedycyna – nowość na WSIiZ

Kształcenie na kierunku Biomedycyna odbywa się w ramach studiów I stopnia i obejmuje wiedzę z zakresu budowy ciała człowieka i fizjologicznych procesów w nim zachodzących, genetyki, biologii komórki, biologii molekularnej, biochemii, biostatystyki, analiz laboratoryjnych i doświadczeń eksperymentalnych oraz szczegółową wiedzę z zakresu medycyny, patologii ogólnej, diagnostyki i leczenia chorób.

W ramach kierunku oferowane są dwie specjalności:

- Biomedycyna eksperymentalna

Specjalność dostarcza wiedzy na temat tego jak funkcjonuje komórka ludzka i bakteryjna na poziomie materiału genetycznego oraz białka, wiedzy dotyczącej najnowszych metod stosowanych w biologii molekularnej, zgodnie ze standardami światowymi. Przedmioty realizowane w ramach specjalności: hodowla komórek i tkanek, organizmy modelowe w badaniach przedklinicznych, Biologia komórki nowotworowej, Diagnostyka molekularna, Medycyna regeneracyjne z elementami biologii starzenia, Biotechnologia farmaceutyczna i kosmetologiczna, Nanotechnologia medyczka.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

- Monitorowanie i Koordynacja Badań Klinicznych

Przedmioty w ramach specjalności przedstawiają zasady prowadzenia i zarządzania badaniem klinicznym, „Good Clinical Practice” w badaniu klinicznym, wiedzę dotyczącą dokumentacji w badaniu klinicznym oraz szczegółową wiedzę w zakresie prawnych i etycznych regulacji. Przedmioty realizowane w ramach specjalności: Monitorowanie i koordynacja badań klinicznych, Dokumentacja w badaniach klinicznych, Zarządzanie badaniem klinicznym, Aspekty prawne prowadzenia badań klinicznych, Aspekty etyczne prowadzenia badań klinicznych, Systemy elektroniczne i zarządzanie danymi w badaniach klinicznych, Audyt w badaniach klinicznych.

Kierunek trwa 6 semestrów (3 lata) i jest realizowany stacjonarnie.

Więcej o: Polfa, ICN Polfa, WSIiZ