Rozpoczęły się kolejne inwestycje kolejowe w Przemyślu i Medyce
PRZEMYŚL. W Przemyślu powstaje dodatkowy przystanek a w Medyce nowy peron. Nie można też zapominać o Żurawicy, gdzie zbudowane zostanie przejście podziemne.
Budowa przejścia pod torami w Żurawicy. Fot. Andrzej Mirek
Wszystkie prace budowlane już się rozpoczęły. Inwestycje PLK SA za nieco ponad 12,5 mln zł netto są realizowane w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
To może trochę od końca... Na stacji Żurawica budowane jest przejście pod torami o długości blisko 40 m. Powstanie nowy trakt, łączący ulicę Dworcową i Wapowskiego. Do końca miesiąca wykonana zostanie część żelbetowej konstrukcji przejścia. Wykonawca rozpocznie także budowę schodów i pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowy obiekt będzie wyposażony w oświetlenie oraz system monitoringu. Komunikację ułatwią również parkingi, które znajdą się po obu stronach przejścia.
Z kolei Przemyśl Wschodni - to dodatkowy przystanek, który przybliży mieszkańcom dostęp do kolei. Wykonawca rozpoczął już przygotowanie terenu pod budowę obiektu. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Lepszy dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze oraz oznakowanie w alfabecie Braille’a.
I wreszcie, na stacji Medyka również powstaje nowy peron. Obiekt znajdzie się w dogodniejszej dla mieszkańców lokalizacji - ok. 500 metrów w kierunku Przemyśla. Standard przystanku będzie odpowiadał oczekiwaniom wszystkich podróżnych - podobnie jak nowy przystanek w Przemyślu.
Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2023 r.