Drugie podejście pod budowę infrastruktury kolei aglomeracyjnej w gminie Boguchwała
BOGUCHWAŁA. I tym razem wpłynęły już dwie oferty. Na realizację kilku zaplanowanych zadań gmina Boguchwała zamierza przeznaczyć w sumie 745 tys. zł.
Fot. ilustracyjne - boguchwala.pl (stacja PKP Boguchwała)
Pierwszy przetarg gmina musiała unieważnić. Jedyny oferent, firma Matbud z Boguchwały, wyceniła swoją ofertę (całość zamówienia) aż na 2 408 925 zł. W drugim postępowaniu firmie Matbud przybył już jeden konkurent, również boguchwalski GOKOM. A ceny ofert?
Tym razem Matbud zaoferował cenę 2 340 000 zł. GOKOM zażyczył sobie 1 099 990 zł, ale zadeklarował realizację tylko trzech z czterech zadań (być może wycena jednego z zadań obejmuje również kolejnego - dotyczy bowiem przystanku w Lutoryżu).
Przypomnijmy, zamówienie (formuła „zaprojektuj i wybuduj”) gminy zostało podzielone na kilka zadań. Pierwsze dotyczy budowy przy stacji kolejowej w Boguchwale parkingu dla 12 samochodów oraz dróg manewrowych (w tym odwodnienie terenu, ewentualna przebudowa podziemnej infrastruktury). Do tego powstać ma wiata rowerowa, oświetlenie i system monitoringu. Teren parkingu zostanie też ogrodzony.
Podobna infrastruktura parkingowa powstać ma również przy przystanku osobowym PKA w Lutoryżu. Tu jednak będzie 30 miejsc postojowych. Do tego powstaną dwie a nie jedna wiata rowerowa, dwa dojścia do peronu oraz chodnik do drogi gminnej (czwarte zadanie).
I wreszcie, mały parking powstać ma także przy przystanku osobowym „Wisłoczanka” w Zarzeczu. I tu inwestycja obejmuje budowę drogi manewrowej i ewentualną przebudowę infrastruktury technicznej.
Gmina chciałaby, aby cała ta infrastruktura powstała do końca września tego roku.