Kolejna inwestycja PKP PLK w Podmiejską Kolej Aglomeracyjną
PODKARPACKIE. Tym razem nie chodzi o budowę kolejnych przystanków kolejowych, a o pewne techniczne rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo funkcjonowania PKA.
Fot. PKP PLK
A dokładnie, chodzi o „zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych polegających na powiązaniu urządzeń srk zabudowanych w stacji Rzeszów Staroniwa (produkcji Kombud) z obszarem stacji Rzeszów Główny (produkcji Thales) oraz LCS Rzeszów obejmującego swym zasięgiem stacje Dębica, Ropczyce, Sędziszów Młp. Trzcianę (produkcji Thales)”.
Srk, to w kolejowej nomenklaturze „sterowanie ruchem kolejowym”, zaś LCS, to nic innego jak tylko Lokalne Centrum Sterowania (główne znajduje się na stacji Rzeszów Główny, kolejne będzie na stacji Rzeszów Staroniwa). Już same te nazwy zdają się sugerować, że lepiej aby jedno z drugim działało odpowiednio.
Pozwólcie też, że raczej nie będziemy się wymądrzać i tłumaczyć, co i gdzie zostanie zamontowane oraz jakie funkcje ma spełniać. Zamówienie pełne jest branżowych nazw i skrótów, w których rozeznają się tylko specjaliści. Pewne jest jedno, tanio - jak to w kolejnictwie - raczej nie będzie.
Inwestycja ma potrwać 34 miesiące. PLK PKP czeka na oferty wykonawców do 15 marca.
.