II przetarg na modernizację infrastruktury lotniska w Krośnie
KROSNO. Miasto zamierza przeznaczyć na tę inwestycję 3,5 mln zł. O kontrakt ponownie walczy dwóch wykonawców.
Fot. lotniskokrosno.com (Mateusz Świerk)
Ci sami, którzy stanęli też do pierwszego postępowania. Są to firmy Strabag z Pruszkowa oraz Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie. Wówczas jednak ceny ich ofert o kilkaset tysięcy złotych przekraczały przyjęty limit kosztów. Tym razem jest już nieco lepiej. Rejon Budowy Dróg i Mostów zaoferował cenę 3 659 345 zł, zaś Strabag - 3 679 741 zł.
Przypomnijmy, przetarg dotyczy „wykonania odcinka drogi kołowania DKA o szerokości 10,5 m o długości 450 m wraz z robotami ziemnymi, profilowaniem terenu i humusowaniem terenu zielonego (na szerokości od linii istniejącego ogrodzenia)”. Teren miał też zostać odwodniony, powstać ma również koleiny odcinek kanalizacji deszczowej. Do tego - „uproszczony świetlny system podejścia na kierunku „11” oraz zainstalowane „oświetlenie nawigacyjne drogi dróg kołowania DKA i DKC”.
Dokumentacja projektowa jest już gotowa. Opracował ją Ośrodek Projektowania i Doradztwa Technicznego Pro-Consulting.
Po rozbudowie infrastruktury lotniska miasto chce tam stworzyć Ponadregionalne Centrum Szkolenia Lotniczego.
Krośnieńskie Lotnisko zlokalizowane jest w południowo- zachodniej części miasta. To w sumie 199,3 ha terenu. Planowane inwestycje (realizowane są etapami) mają umożliwić dostosowanie lotniska do kodu referencyjnego 3C (referencyjna długość startu samolotu powyżej 1200 do 1800 m oraz rozpiętość skrzydeł powyżej 24 do 36 m).
Planowana inwestycja miałaby potrwać 5 miesięcy.