Ostatni transport elementów drążącej maszyny TBM wyruszył na S19 w kierunku Rzeszowa
PODKARPACKIE. Tym razem konwój pojazdów wyruszy nie tylko z Opola, ale również ze Szczecina. Przewiezie sześć kolejnych elementów maszyny.
Fot. GDDKiA
Po złożeniu jeszcze w tym roku TBM rozpocznie drążenie tunelu na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Babica.
Jak informuje GDDKiA, ostatni już etap transportu, znacznie mniejszych części, nie będzie generował tak dużych utrudnień w ruchu jak dwa poprzednie. Do przewiezienia pozostały przednie segmenty tarczy, przenośniki ślimakowe oraz kolumny.
Pierwsze trzy elementy z ostatniego transportu dotrą na plac budowy w Babicy pod Rzeszowem 23 stycznia, kolejne 27 stycznia a ostatnie do końca stycznia. Później, przy składaniu maszyny pomagać będą żurawie gąsienicowe o udźwigu 650 i 300 ton. W lutym planowane jest składanie elementów TBM w segmenty, a montaż zasadniczy w kwietniu. Maszyna powinna być gotowa do rozpoczęcia pracy w lipcu.
Konwój, który wyruszy z Opola, będzie jechał taką samą trasą jak dwa poprzednie. Rozpocznie podróż po drogach województwa opolskiego, następnie przez województwa śląskie, łódzkie, mazowieckie i lubelskie, dotrze na miejsce budowy na Podkarpaciu. Transport przejedzie m.in. autostradą A4 i A1, a następnie poruszał się będzie po S8, S2, drogami ekspresowymi S17, S12 i S19, aby na końcu DK19 dotrzeć na plac budowy w Babicy. Z kolei konwój jadący ze Szczecina, przejedzie drogą ekspresową S3, następnie autostradą A2 i dalej drogami ekspresowymi S8, S2, S17 oraz S19 i na końcowym etapie DK19.
Tak jak poprzednio, transport będzie się odbywał wyłącznie w godzinach nocnych, pomiędzy godz. 22.00 a 6.00.
Tunel na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Babica w woj. podkarpackim drążony będzie przez specjalną maszynę o długości 112 m i średnicy tarczy 15,2 m! „Karpatka”, bo taką nazwę nosi maszyna, transportowana była z Hiszpanii w elementach. Przypomnijmy, drogowy transport największych elementów TBM rozpoczął się 11 listopada w Porcie Famet w Opolu. Na miejsce docelowe dotarł 29 listopada. Drugi konwój wyruszył z Opola 2 grudnia, a na plac budowy przyjechał 20 grudnia.
.