Trasa kolejowa Przemyśl-Malhowice do granicy z Ukrainą już przejezdna
PODKARPACKIE. Zasadniczy zakres robót na tej trasie został już zrealizowany. Prace kosztowały ponad 47 mln zł.
Fot. PKP PLK
W ramach inwestycji wymieniono tory, wyremontowano perony w Pikulicach, Hermanowicach i Malhowicach oraz 9 przejazdów kolejowo-drogowych (Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice). Remont objął również 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 stalowe mosty i 11 przepustów. Zrealizowane prace umożliwią reaktywowanie po 28 latach połączeń pasażerskich na linii nr 102 Przemyśl - Malhowice - granica państwa.
Linia nr 102 prowadzi z Przemyśla na południe do Malhowic, do granicy polsko-ukraińskiej. Długość tego odcinka wynosi 12 km. Ruch pasażerski funkcjonował do 1994 r. Linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą.
Remont, na zlecenie PLK, za ponad 47 mln zł netto wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków.