Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Sylwester na Zamku w Baranowie Sandomierskim
Bezzwrotne dotacje, bon na zasiedlenie, doposażenie miejsca pracy dla niepracujących osób młodych z Podkarpacia z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
Promocje i Jarmark Świąteczny w Plaza Rzeszów

Biuro Avia-Projekt opracuje projekt lądowiska szpitala w Tarnobrzegu

Opublikowano: 2022-09-05 10:07:14, przez: admin, w kategorii: Region

TARNOBRZEG. Szpital zarezerwował na to zadanie 158 670 zł, ale uda się sporo zaoszczędzić.

Fot. lpr.com.pl

Fot. lpr.com.pl

 

Biuro Projektowo-Konsultingowe Lotniska Avia-Projekt z Trzebnicy zaoferowało bowiem cenę 83 394 zł. W założonym przez szpital limicie kosztów zmieściło się jeszcze dwóch wykonawców, a cena najdroższej oferty wynosiła ponad 233 tys. zł. Do przetargu stanęło pięć firm.

 

Szpital dysponuje już koncepcją i wstępną dokumentację planowanej inwestycji. Przygotowało je warszawskie Biuro Opracowań i Obsługi Inwestycji HAPI.

 

Jak można przeczytać w owej koncepcji: Projektowaną lokalizację lądowiska w kategorii naziemnego określono przy skrzyżowaniu ulicy Wakacyjnej i ulicy Kajakowej w Tarnobrzegu. Dojazd do lądowiska zaprojektowano od ulicy Wakacyjnej. Na północ od lądowiska w ok. 50 m od lądowiska znajduje się rondo, a w dalszej odległości rozciąga się obszar gruntów rolnych. Na północny wschód od lądowiska, w odległości od ok. 200 m znajduje się zabudowa miejska budynków jednorodzinnych. W odległości ok. 2 km od lądowiska znajduje się Wojewódzki Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej przy ulicy Szpitalnej 1 w Tarnobrzegu, natomiast centrum miasta Tarnobrzeg zlokalizowane jest w odległości ponad ok. 3 km od lądowiska.

 

Przy projektowaniu lądowiska dla śmigłowców wykonawca będzie musiał też uwzględnić m.in.: „koncepcję zagospodarowania Jeziora Tarnobrzeskiego; zaprojektowanie drogi dojazdowej do lądowiska; zaprojektowanie ogrodzenia lądowiska; zaprojektowanie zasilania i sterowania systemu oświetlenia nawigacyjnego (sterowanie systemem nawigacyjnym musi być możliwe z rozdzielni umiejscowionej w bezpośrednim sąsiedztwie lądowiska oraz z pokładu śmigłowca; sterowanie oświetleniem musi posiadać blokadę jednoczesnego uruchomienia świateł nawigacyjnych ze światłami projektorowymi płyty lądowiska z priorytetem świateł nawigacyjnych ( …); lądowisko musi być wyposażone w monitoring wizyjny z wynosem obrazu w SOR (...)”

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij