Zielona Linia dla niesłyszących w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rzeszowie
RZESZÓW, POWIAT RZESZOWSKI. Usługa działa od początku sierpnia. Przeznaczona jest dla osób niesłyszących i słabosłyszących, posługujących się polskim językiem migowym (PJM).
Fot. Pixabay/CC0
Zielona Linia umożliwia łatwy kontakt z konsultantem znającym język migowy. Dzięki temu rozwiązaniu osoby głuche nie tylko mają lepszy dostęp do informacji o rynku pracy, ale też tłumacz języka migowego pomoże im również w komunikacji z pracownikiem urzędu pracy.
Jak skorzystać z usługi ?
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy - połączenie jest możliwe przez internet z dowolnego miejsca.
- skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Wymagania techniczne.
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
-komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
-dostęp do Internetu,
-dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem”.