Aż dwunastu chętnych na inżyniera kontraktu przedłużenia ul. Lubelskiej do Jasionki
PODKARPACKIE. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich jest gotowy zapłacić za tę usługę nawet 1 748 601 zł.
Fot. Pixabay/CC0
Zapewne uda się jednak nieco zaoszczędzić. I kto wie, być może nawet całkiem sporo, bo np. najtańsza oferta, firmy ZDI z Zamościa, wyceniona została zaledwie na 556 452 zł. Z kolei Firma Inżynierska Arcus z Krakowa zażyczyła sobie 799 500 zł, Krośnieńska Dyrekcja Inwestycji 885 600 zł, krakowskie konsorcjum INCO Consulting i MP Consulting 891 750 zł a Sweco Polska 907 123 zł. To pięć najtańszych ofert. Dalej jest już gorzej, Ceny przekraczają 1 mln zł, jednak nawet najdroższa oferta mieści się w założonym limicie (MGGP z Tarnowa - 1 715 850 zł).
Samą inwestycję, za 98 454 168 zł, zrealizuje firma Budimex, która pokonała w przetargu ośmiu konkurentów.
W ramach przedsięwzięcia, do wykonawcy należeć będzie „rozbudowa istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej DW 878 wraz z przebudową, budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych.
Inwestycja swym zakresem obejmować będzie m.in.: rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej DW 878; rozbudowę, budowę i przebudowę skrzyżowań z istniejącymi drogami w tym budowę ronda o średnicy zewnętrznej 50 m na skrzyżowaniu projektowanego odcinka DW 878 z DP 1377R oraz ronda „turbinowego” o średnicy zewnętrznej 52 m na skrzyżowaniu projektowanego odcinka DW 878 z DP 1378R oraz z DP 1383R; przebudowę i rozbudowę odcinków dowiązania do dróg innych kategorii i istniejącego przebiegu DW 878; budowę dodatkowych jezdni pełniących funkcję dróg dojazdowych; budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych; przebudowę i budowę zatok autobusowych; budowę miejsc do zawracania pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878; budowę ścieków terenowych/odwadniających; budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej; (…) przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp do terenów przyległych z drogi wojewódzkiej i dróg dojazdowych wraz z przepustami pod nimi; budowę i przebudowę sieci oświetlenia drogowego; rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich: mostu MD-1 na rzece Mrowla (Czarna) i wiaduktu WD-1 nad drogą lokalną w miejscowości Trzebownisko; budowę i przebudowę przepustów w tym dostosowanych do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt; budowę konstrukcji oporowych; budowę elementów ochrony środowiska w tym ekranów akustycznych (…); rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych w tym budynków mieszkalnych i gospodarczych”.
.