Nowa mobilna miejska aplikacja w Rzeszowie już na wiosnę
RZESZÓW. Prace jeszcze trwają. Ma ona zacząć działać jeszcze w pierwszym kwartale tego roku - informuje biuro prasowe Ratusza.
Fot. Pixabay/CC0
Wzajemna komunikacja między Urzędem Miasta a mieszkańcami była od dawna piętą achillesową Rzeszowa. Niby większość urzędowych informacji można znaleźć np. w miejskim Biuletynie Informacji Publicznej, ale wcale nie tak łatwo do nich dotrzeć. Zamieszczane są, owszem, na bieżąco, ale w różnych zakładkach i potrzeba sporo czasu, aby je odnaleźć. A co dopiero, jeśli mowa o odbieraniu przez urzędników sygnałów od mieszkańców?
Między innymi to właśnie ma usprawnić nowa mobilna aplikacja. Jej nazwa (przynajmniej robocza) to „Rzeszów To My” i niektórzy mogą ją skądś kojarzyć. Tak nazywały się bowiem konkursy organizowane przez rzeszowski UrbanLab, podczas których przyjmowano od mieszkańców pomysły na usprawnienie funkcjonowania życia w mieście.
Tak jak poinformowało nas biuro prasowe Urzędu Miasta, prace nad aplikacją jeszcze trwają. Jednak Konrad Fijołek, prezydent miasta, już w połowie grudnia wydał zarządzenie dotyczące wprowadzenia aplikacji.
Jak można przeczytać w jego treści, aplikacja ma umożliwiać: „informowanie o aktualnościach z zakresu wydarzeń na terenie Rzeszowa; dostęp do e-Usług Urzędu Miasta Rzeszowa; przekazywanie ostrzeżeń o zagrożeniach na terenie Rzeszowa i zgłaszanie przez mieszkańców nieprawidłowości w przestrzeni miejskiej Rzeszowa”.
Prezydent powołał też specjalny zespół, który ma zajmować się koordynacją i nadzorem nad całym systemem przepływu informacji między urzędem a mieszkańcami, a które znaleźć będzie można dzięki mobilnej aplikacji. W zarządzeniu określono także np. terminy czasowe, w jakich odpowiednie komórki miejskie mają reagować na zgłoszenia od mieszkańców (od ich wpływu, przez weryfikację aż po odpowiedź i podjęcie ewentualnych działań)