Konsorcjum Torkol i Torrems wykonawcą prac na liniach kolejowych nr 120 i 123 Hurko-Krówniki
PODKARPACKIE. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II”.
Fot. plk-sa.pl (ilustracyjne)
Polskie Linie Kolejowe oszacowały koszt prac (projektowych i wykonawczych) na 32 544 714 zł. Do przetargu stanęło pięciu wykonawców (ZUE z Krakowa, Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol z Kielc, konsorcjum firm Torkol z Tychów i Torrems z Brodów Małych, konsorcjum Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraenstructuras z Walencji w Hiszpanii i Intop Warszawa). Ceny ich pierwszych ofert były dość wysokie i żaden z oferentów nie zmieścił się w przyjętym limicie (od ponad 33 mln do blisko 49 mln zł).
Jak zwykle jednak w przypadku kolejowych przetargów, o wszystkim miała zdecydować jeszcze aukcja. Po niej komisja przetargowa wskazała ostatecznie na ofertę firm Torkol i Torrems (a jakich cenowych czarów może dokonać aukcja pokazuje przykład ceny wyjściowej zwycięskiego konsorcjum do tej ostatecznej: 40 899 268 zł - 22 600 000 zł).
Zakres zamówienia spółki PKP PLK S.A. obejmuje wykonanie: „dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji (za wyjątkiem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o ile będzie wymagana) i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia; wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej (…)”.
A owe roboty, to: „LK nr 120 Hurko - Krówniki: Stacja Krówniki: kompleksowa wymiana nawierzchni w torze nr 1, 3, 5, 5a, 7, 11, 13, 100; wymiana rozjazdów nr 1, 2, 3, 10, 11, 12, 21; wymiana oświetlenia przy torze nr 13 i głowic rozjazdowych wraz z liniami zasilającymi; wymiana urządzeń srk związanych z wymianą nawierzchni torowej; odbudowa rowów ziemnych.
Szlak Hurko - Krówniki: kompleksowa wymiana nawierzchni w torze nr 1; przebudowa przejazdu kolejowo - drogowego w km 0,215, wymiana nawierzchni na małogabarytową-gumową, oświetlenia i odwodnienia; rewitalizacja przepustów masywnych (…).
Stacja Hurko: wymiana rozjazdu nr 2 i oświetlenia
LK nr 123 Hurko - Krówniki: Stacja Krówniki: kompleksowa wymiana nawierzchni w torach nr 102, 104, tor łącznikowy Rz22 - ST1; wymiana rozjazdu nr 22; rewitalizacja przepustu masywnego w km 0,927; odbudowa rowów ziemnych; wymiana urządzeń srk związanych z wymianą nawierzchni torowej.
Szlak Hurko - Krówniki: wymiana oświetlenia na przejeździe kat. „A” w km 0,670”.
Na realizację zamówienia Torkol i Torrems będą miały ponad 700 dni.