Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki obrotowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Aż 16 ofert w przetargu PKP PLK na rewitalizację linii kolejowej nr 25 Padew-Mielec

Opublikowano: 2021-08-11 16:50:22, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. To tylko jeden z przetargów ogłoszonych przez kolej na modernizację linii Padew-Mielec-Dębica.

Fot. PKP PLK (ilustracyjne)

Fot. PKP PLK (ilustracyjne)

 

PKP PLK oszacowała koszt realizacji wszystkich zadań wchodzących w zakres tego konkretnego zamówienia na 196 185 000 zł (brutto).

 

Ogłoszony przetarg na rewitalizację odcinka Padew - Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i ułatwią dostęp do pociągów wszystkim pasażerom.

 

Z kolei w Mielcu nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnieni sprawne i bezpieczne przejazdy.

 

Najniższą cenę zaoferowała wrocławska firma Track Tec Construction - 103 134 692 zł. Konsorcjum spółek Swietelsky Rail Polska z Krakowa oraz Swietelsky AG z Linzu (Austria) zażyczyła już sobie 120 165 855 zł. Ceny kilku ofert przekraczają już kwotę 130 mln zł i wahają się od 130 244 903 zł (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowi oraz Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej) do 139 876 742 zł (Trakcja S.A. z Warszawy). Dalej jest już znacznie gorzej a najdroższą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm Domost z Małkini Górnej oraz Mostostal Kielce - 203 647 286 zł.

 

-Przetarg na remont odcinka linii nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej jest początkiem realizacji tej inwestycji, ale jednocześnie to zamknięcie inwestycji związanych z tą linią oraz z projektami komplementarnymi. Przypomnę, że tak długo wyczekiwany remont linii Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, peronami, przystankami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej. Te wszystkie przedsięwzięcia są dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, którego instytucją zarządzającą jest samorząd województwa. Tylko tutaj z RPO przekazujemy prawie 300 mln zł. Po zakończeniu remontu całego odcinka od Dębicy przez Mielec do Padwi będzie możliwość wprowadzenia na tej trasie optymalnej liczby pociągów pasażerskich. Biorąc pod uwagę kompleksowe koszty, w województwie podkarpackim realizowane są właśnie inwestycje kolejowe o wartości prawie 1,3 mld złotych – mówił niedawno marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

 

Przypomnijmy też, PKP PLK ogłosiło już także przetarg m.in. na budowę przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij