„Podkarpackie. Będziesz pod wrażeniem” - podsumowanie kampanii
RZESZÓW. Zakończyła się kampania informacyjno-promocyjna walorów turystyczno-gospodarczych województwa podkarpackiego „Podkarpackie. Będziesz pod wrażeniem”.
Lisia w Góra w Rzeszowie - kadr z filmu
Od 15 października 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. województwo podkarpackie przeprowadziło kompleksową kampanię widoczną w wielu kanałach komunikacji, w tym w telewizji, prasie i Internecie.
– Chcieliśmy pokazać województwo z innej strony, czyli pokazać, że Podkarpacie to nie tylko Bieszczady i Jezioro Solińskie, ale także miejsca mniej znane – mówiła Aleksandra Jankowska z MDI Group Sp. z o.o., krakowskiej agencji reklamowej, która prowadziła kampanię. – Chcieliśmy zwiększyć rozpoznawalność województwa jako marki, ale też chcieliśmy zachęcić inwestorów. Że ludzie, którzy tutaj żyją, prezentują turystom własną kulturę, tradycję, regionalne potrawy i polecają im inne miejsca, teoretycznie konkurencyjne, ale zachęcające do tego, żeby tu przyjeżdżać.
Kampania była podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zrealizowany w terminie 15 października – 15 grudnia 2020 r., drugi od 1 lutego do 31 marca 2021 r. i trzeci w okresie 1 maja –30 czerwca 2021 r.
Województwo promowały w tym okresie trzy 30-sekundowe spoty telewizyjne, wyemitowane w TVP2 i Polsacie, oraz trzy 15-sekundowe spoty radiowe nadawane przez stacje o największej słuchalności w Polsce – RMF i Radio Zet. Pokazywały one województwo podkarpackie (m.in. Rzeszów, Sanok, Bieszczady i Roztocze Południowe) jako region przyjazny turystyce dzięki wyjątkowym walorom przyrodniczym oraz bogatej ofercie hotelarskiej i kulinarnej, a także rozwijający się gospodarczo i stwarzający dobre warunki do życia i pracy.
Spoty zostały wyemitowane w TVP 2 90 razy, zaś w Polsacie 155 razy. Do tego dochodzi prawie 2 tys. emisji w stacjach tematycznych Grupy Polsat. Spoty radiowe słuchacze Radia RMF usłyszeli 196 razy, a Radia Zet – 216 razy.
Równolegle na kanale Youtube Podkarpackie przestrzeń otwarta promowano 6 spotów długości 15, 30 i 60 sek. Zyskały one łącznie niemal 600 tys. odsłon. Promocję regionu w internecie wspierały dodatkowo cztery kampanie display, polegające na wyświetlaniu użytkownikom komunikatu odsyłającego do strony internetowej podkarpackie.eu. Na stronie znajduje się baza informacyjna ułatwiająca wybór atrakcji i zaplanowanie wycieczki w województwie podkarpackim.
Turystykę, ale również walory gospodarcze regionu, zaprezentowano także w 15 artykułach w prasie o profilu biznesowym, turystycznym i lifestyle’owym (m.in. w takich tytułach jak: Elle, Glamour, National Geographic Traveller, Kaleidoscope i Puls Biznesu) oraz w 4 artykułach natywnych na portalach branżowych o tematyce biznesowej i turystycznej.
Przeprowadzono również kampanię outdoorową w postaci reklam na autobusach w wybranych miastach w Polsce oraz emisji spotu reklamowego na LCD w pociągach Pendolino.
W swojej formie kampania nawiązywała do coraz bardziej popularnego trendu turystyki wrażeń. Jej esencją są komunikaty przefiltrowane przez emocje i wspomnienia występujących w spotach bohaterów, pokazujące indywidualny odbiór danego miejsca. Nawiązywało do tego hasło kampanii, czyli bazująca na nazwie województwa obietnica „Będziesz pod wrażeniem”.