Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka hipoteczna w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Umowa na przebudowę przejazdu kolejowego w Łańcucie podpisana

Opublikowano: 2021-05-17 21:31:25, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

ŁAŃCUT. Już w kwietniu 2023 będzie wiadukt nad torami.

Umowa na przebudowę przejazdu kolejowego w Łańcucie podpisanaUmowa na przebudowę przejazdu kolejowego w Łańcucie podpisana
Umowa na przebudowę przejazdu kolejowego w Łańcucie podpisana

 

Dziś podpisano umowę na realizację projektu. Swoje podpisy pod umową złożyli marszałek Władysław Ortyl, dyrektor PZDW Piotr Miąso, dyrektor Regionu Centralnego oraz prezes zarządu firm Intop Tarnobrzeg Grzegorz Bukała. Podpisano które zorganizowano w miejscu gdzie powstanie wiadukt.

 

- Jest to już kolejne przedsięwzięcie województwa podkarpackiego współrealizowane z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich i PKP pełnią funkcję zamawiającego – PZDW jest liderem, a PKP partnerem realizowanego projektu – mówił marszałek Władysław Ortyl podczas uroczystego podpisania umowy.

 

Całkowita wartość zadania to ponad 36 mln zł brutto, w ponad 9, 2 mln złotych sfinansuje PKP PLK S.A. W planach jest zdobycie dofinansowania inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Prawie 27 mln złotych na budowę wykładają samorządy. Województwo przeznaczy na ten cel ponad 24 mln złotych, a pozostałe 2 mln złotych to wspólny wkład powiatu łańcuckiego i miasta Łańcuta – po 500 tysięcy złotych, oraz gmin: Łańcut, Czarna, Żołynia, Białobrzegi oraz Rakszawa (po 200 tysięcy złotych).

 

- To skrzyżowanie było problematyczne od lat 70 XX w. Pomimo wielu prób i protestów, turyści często męczyli się przez zamykane rogatki. Około dwa lata temu młodzi inżynierowie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich wpadli na rozwiązanie, którego wizja tworzy się dziś – powiedział starosta łańcucki Adam Krzysztoń, który wypowiadał się w imieniu partycypujących samorządów.

 

Wykonawcą robót jest firma Intop Tarnobrzeg sp. z o.o., natomiast inżynierem kontraktu jest konsorcjum firm: Inko Consulting sp. z o.o. i MP Consulting sp. z o.o..

- Mamy duże doświadczenie w tego typu robotach, gdyż ostatnim czasie wykonaliśmy aż dwie takie inwestycje. Celem projektu jest wybudowanie wiaduktu kolejowego, czyli stworzenie przejazdu dla samochodów, który będzie ulokowany pod torami – powiedział Grzegorz Bukała prezes firm Intop Tarnobrzeg.

 

Projekt inwestycji zakłada wspomnianą już budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 (w klasie G) o długości około 0,7 km (w tym chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, jezdnia, dodatkowa jezdnia, skrzyżowania itd.) – klasa drogi G, budowa wiaduktu kolejowego w/c Lk91 Kraków Główny – Medyka oraz wiaduktu drogowego w ciągu ul. Kolejowej wraz z jej nowym odcinkiem, przebudowę układu dróg gminnych w tym skrzyżowania z ul. Kasprowicza. Wykonawcy na realizację zadania mają czas do końca marca 2023 roku.

 

Obecni byli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk posłowie Kazimierz Gołojuch i Piotr Babinetz, wicewojewoda Jolanta Sawicka, wiceprzewodniczący sejmiku województwa Jerzy Cypryś, starosta łańcucki Adam Krzysztoń, wicestarosta Łańcucki Barbara Pilawa-Kraus, burmistrz Łańcuta Rafał kumek, wójtowie gmin Łańcut Jakub Czarnota, Czarna Edward Dobrzański, Żołynia Piotr Dudek, sekretarz gminy Rakszawa Bożena Więcław-Babiarz, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Arnold Bresch, dyrektor Regionu Centralnego Krzysztof Pietras, prezes Intop Tarnobrzeg Grzegorz Bukała oraz dyrektor PZDW Piotr Miąso.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij